آموزش و پرورش در ایران نیازمند تحول اساسی

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از کم توجهی به تربیت دینی در مدارس گفت: باید تدین، تفکر و تعقل در سبک آموزشی ایران تقویت شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با فرماندهان پادگان مرحوم آیت الله خاتمی (ره)  اظهار داشت: دشمن به خوبی با اهمیت تربیت، رشد فکری و رشد عقلانی در جامعه اسلامی آگاه بوده و تمام تهاجم خود را علیه همین محور‌ها قرار داده است.

وی افزود: انگلیسی‌ها از ۱۰۰ سال قبل با ایجاد تغییر اساسی در سبک آموزشی ایران، هر سه موضوع تدین، تفکر و تعقل را از دانش آموزان ما گرفتند و سطحی نگری در آموزش را به جای آن گذاشتند.
 
ناصری یزدی با انتقاد از بی توجهی به تربیت دینی در برخی مدارس خاطرنشان کرد: هم اکنون در برخی عرصه‌های آموزش و پرورش به این مسائل توجه شده و اقداماتی صورت گرفته که باید حتما تقویت شود.
 
امام جمعه یزد گفت: در صورتی که بخواهیم اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق شود باید ابتدا تدین داشته باشیم تا با تعهد کار خود را انجام دهیم و پس از آن تفکر و تعقل داشته باشیم تا بتوانیم به وسیله آن بهترین راه را انتخاب کرده و با نوآوری زمینه رفع مشکلات و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که باید مدیران به کودکان، نوجوانان و جوانان انتقال دهند، بحث خودباوری است، در صورتی که ما خودباوری را در بین فرزندانمان تقویت کنیم قطعا همه مشکلات برطرف می‌شود.
 
نماینده، ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد: هنوز آموزش ما به سبک درست نرسیده و باید تحولی گسترده در آن به وجود آید و این سه اصل اساسی را در تمام برنامه‌های خود بگنجاند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..