مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

هیئات مذهبی یزد برای مصون‌سازی جوانان از آسیب‌ها وارد میدان شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه امروز انواع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جوانان را تهدید می‌کند، گفت: هیئت‌های مذهبی باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شوند.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جمع رؤسای هیئت‌های مذهبی استان یزد با بیان اینکه بیماری کرونا سبب شد تا فرصت ماه مبارک رمضان، ایام ماه رجب و شعبان، ولادت امام زمان (عج) و شب‌های احیا را برای تبلیغ دین خدا از دست بدهیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در صورتی‌که ماه محرم و صفر نیز محدودیت‌هایی برای برپایی محافل عزاداری وجود داشت، از سایر شیوه‌های تبلیغی استفاده کنیم.

 
وی تاکید کرد: باید راهکاری ترسیم کنیم که اگر شرایط آینده استان به نحوی بود که امکان برگزاری محافل به صورت فیزیکی وجود نداشت، حداقل شعائر را برگزار کنیم.
 
نجیمی بیان کرد: اگر این محدودیت‌ها اعمال شد، باید نسبت به آن تمکین کنیم اما پیشنهاد می‌کنم هزینه‌هایی که در سال‌های گذشته صرف مراسم عزاداری می‌شد، امسال صرف کمک به خانواده کم بضاعت و بی بضاعت شود.
 
وی همچنین عنوان کرد: خریداری کتاب‌های مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و قرار دادن آنها در اختیار خانواده‌ها نیز یکی از اقدامات ارزشمند تبلیغی است که می‌توان در این شرایط به آن پرداخت.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: در برخی مناطق روحانیون و هیئت‌های مذهبی ابتکار عمل به خرج داده اند و تبلیغ خانه به خانه و محله به محله را آغاز کرده اند که این اقدام بسیار ارزشمند است.
 
نجیمی تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که در این شرایط نباید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم بلکه باید کار فرهنگی و تبلیغی را به نحو دیگری انجام دهیم و با توجه به اینکه امروز جوانان ما در محله‌های مختلف در معرض خطر اعتیاد، ازدواج دیرهنگام و تبعات آن و بسیاری دیگر از آسیب‌ها هستند، از هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم در این زمینه احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شوند.
 
وی تاکید کرد: به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد آماده همکاری کامل با هیئت‌های مذهبی هستم و هیئت‌ها هر ساعت از شبانه روز که اعلام آمادگی کنند، در مساجد و حتی منازل آنها حاضر خواهیم شد تا برای ارتقا وضعیت فرهنگی، اجتماعی و ترویج شعائر اسلامی برنامه ریزی کنیم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..