سازش در ۵۱ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف ابرکوه

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه گفت: ۵۱ درصد از پرونده‌های مختومه طی یک سال گذشته توسط شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام «مجتبی رحمت زاده» در دیدار با امام‌ جمعه ابرکوه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: دادگستری شهرستان در سطح استان، بالاترین رتبه عملکرد را با کاهش ۴۶ درصدی پرونده و رسیدگی و مختومه کردن ۱۲ هزار و ۶۸۸ پرونده  طی یک سال گذشته را در کارنامه خود دارد.

 
وی به عملکرد شوراهای حل اختلاف شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۵۱ درصد از پرونده‌های قضایی مختومه شده، به همت و با محوریت شوراهای حل اختلاف شهرستان، به صلح و سازش ختم شده است.
 
رحمت زاده تصریح کرد: با تلاش همکاران قضایی، رسیدگی به پرونده‌های مسن و معوق و مختومه کردن ۷۰ درصد آن‌ها موجب شده است تا دادگستری ابرکوه به رتبه برتر استان در این حوزه دست یابد.
 
حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام جمعه ابرکوه نیز در ادامه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضا در جمهوری اسلامی و سیدالشهدای انقلاب اسلامی و تجلیل از آیت‌الله شهید قدوسی، اقدامات آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا را ستودنی و انقلابی توصیف کرد و این دستگاه را ستون فقرات نظام دانست.
 
وی ادامه داد: اگر مراکز قضایی در کشور به خوبی به وظائف خود عمل کنند،  زمینه امید و دلگرمی مردم به نظام اسلامی مضاعف خواهد شد و در نتیجه حفظ و صیانت از نظام که وظیفه شرعی است، توسط مردم همچون گذشته با شوق مضاعف انجام خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام حسینی قضات را به رعایت احتیاط توصیه کرد و گفت: مبادی قضایی با عِرض، آبرو و حرمت نوامیس مردم مواجه هستند و در دعاوی که طرفین برای خود وکیل می‌گیرند، وکلای شاکی و متشاکی سعی در حاکم کردن موکل خود را دارند. لذا کشف حقیقت گاهی دشوار می‌شود و ازاین‌رو لازم است پرونده‌ها با دقت و وسواس بیشتر رصد شود.
 
وی همچنین از امنیت محصولات باغی شهروندان به ویژه در فصل برداشت پسته اظهار نگرانی کرد و گفت: امید است با همیاری بسیج، نیروهای مردمی، ضابطین قضایی و همیاری دهیاران و شوراها زمینه رفع نگرانی فراهم شود.
 
«میثم رنجبر» دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه نیز اعلام کرد: علاوه بر رسیدگی کامل به پرونده‌های وارده طی یک سال گذشته به هزار و ۴۷۹ پرونده  قبل هم در دادستانی رسیدگی شده و نسبت به سرقت باغات برنامه‌های پیشگیری را جهت اطمینان خاطر شهروندان در دست بررسی و اجرا داریم.
 
وی تصریح کرد: مزاحمت‌های ملکی، تغییر کاربری، تصرفات عدوانی و اراضی از موردی است که عمده پرونده‌های قضایی دادسرا را تشکیل می‌دهد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..