ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در مساجد مهریز

فرماندار مهریز در نشست شورای سلامت شهرستان از ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم در فضا‌های بسته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزبا توجه به کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان مهریز، نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در این شهرستان برگزار شد

 
فرماندار مهریز به حساسیت بیشتر جامعه به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: شرایط به هیچ وجه عادی نیست و کرونا همچنان خطری برای جامعه به شمار می‌آید.
 
زارع زاده بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دستگاه‌های اجرایی و اصناف و آحاد مختلف مردم در شهرستان مهریز تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: برگزاری هر گونه مراسم عزاداری در فضا‌های بسته به دلیل خطر انتقال بیماری به شرکت کنندگان در مراسم ممنوع است و مساجد مجوز برگزاری مراسم ترحیم را ندارند.
 
فرماندار مهریز تأکید کرد که مساجد صرفا می‌توانند برای اقامه نماز و مسائل عبادی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: مجوز برگزاری مجالس عروسی در شهرستان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در حد استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالار‌های عروسی صادر شده است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان مهریز هم گفت: مردم شاید ابتلا به ویروس کرونا را به دلیل تکراری شدن انتشار آمار مبتلایان و فوتی ها همانند قبل جدی نمی‌گیرند و از وسایل بهداشتی همچون ماسک و دستکش ممانعت می‌کنند.
 
دکتر پورمازار افزود: این مسئله موجب شده تا هر روز به آمار مبتلایان به کرونا اضافه شود و گستره شیوع بیماری کووید ۱۹ را شاهد باشیم.
 
وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت همگانی مردم برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..