رسیدگی به ۶۷ درصد پرونده‌های مسن دادگستری یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به این‌ که رسیدگی به پرونده‌های مسن یکی از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است گفت:تاکنون به بیش از ۶۷ درصد پرونده‌های مسن دادگستری در استان یزد رسیدگی شده است.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی‌ دهشیری» در نشست شورای عالی قضائی یزد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار کرد: از  تیرماه ۹۸ تا پایان خردادماه امسال، ۲۹۵ هزار فقره پرونده وارد دستگاه قضائی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۲ و شش دهم درصدی بوده است.

 
وی با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده‌ها است، افزود: وقتی که ما با کاهش ورودی پرونده ها روبرو باشیم، فشار کار بر قضات و کارکنان کم شده و اوقات رسیدگی نزدیک‌تر و دقت آن افزایش پیدا می‌کند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد نتیجه این موضوع را کاهش اطاله دادگستری و نهایتا رضایت شهروندان دانست و گفت: از حیث مختومه شدن پرونده ها هم در طول این یک سال ۳۰۳ هزار فقره پرونده در دادگستری یزد مختومه شدند.
 
دهشیری تصریح کرد: در پایان خردادماه امسال نیز ۷۳ هزار و ۸۴۴ فقره پرونده رسیدگی نشده مانده که در مقایسه با پایان خرداد ۹۸ با ۸۳ هزار پرونده، معادل ۹ هزار پرونده معادل ۱۱ و ۹ دهم درصد پرونده کاهش یافته است.
 
رئیس شورای عالی قضائی استان ادامه داد: از حیث ابلاغ الکترونیک که یکی از فناوری های نوین مورد استفاده در دستگاه قضا بود و ویژگی های بسیار خاصی هم داشت با افزایش روبرو بودیم.
 
وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان ابلاغ الکترونیک ۸۶ درصد بود در حالی که امسال این آمار به ۹۰ درصد رسیده که از اهمیت بسیار زیادی دارد و مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال از مصرف بیت المال صرفه جویی کردیم.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد رسیدگی به پرونده های مسن را یکی از مهمترین اولویت های اصلی قوه قضائیه دانست و گفت: در زمان ابلاغ آیین نامه رسیدگی به این پرونده ها با سرعت و دقت بالا بیش از ۱۵ هزار پرونده داشتیم که در حال حاضر این میزان به ۵ هزار و ۶۷ فقره رسیده و ۶۷ و ۴ دهم درصد پرونده های مسن کمتر شده است.
 
 به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، دهشیری در پایان بیان کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که قضات دستگاه قضائی همه به صورت جهادی در حال فعالیت هستند و در بسیاری موارد حتی قضات در نوبت عصر به رسیدگی این پرونده ها می پرداختند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..