پتک بی‌توجهی مسئولان کمر بازار آهنگران را خُرد کرد

رئیس اتحادیه آهنگران و درب و پنجره‌سازان استان یزد گفت: نبود نظارت دولت بر بازار فولاد وضع نابسامانی را برای خریداران و فروشندگان آهن به وجود آورده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی رنجبر اظهار داشت: نوسانات بسیار شدید در خرید مواد اولیه کمر بازار آهنگران را خم کرده است.

 
وی گفت: بازار به‌گونه‌ای شده که پروفیل فروش علی‌الحساب آهن را می‌فروشد برای مثال باید ۱۰ میلیون تومان بپردازیم و جنس خود را تحویل بگیریم و بعد از ۵ روز قیمت پروفیلی که برداشتیم را محاسبه کنیم و این کار از نظر شرعی, عرفی و اخلاقی کار درستی نیست ولی در حال حاضر اینگونه خرید آهن انجام می‌شود که جدیدا تعزیرات به آن ورود کرده ولی نوش دارو بعد از مرگ سهراب است.
 
رئیس اتحادیه آهنگران و درب و پنجره‌سازان آهنی استان بیان کرد: کارخانه‌های بزرگ فولاد و آهن در کشور است یعنی تمام مواد اولیه از داخل همین سرزمین تأمین می‌شود و نه در خارج بنابراین ارز نیاز ندارد ولی ما در تعجب هستیم که چرا نمی‌توانند حتی برای یک روز قیمت آهن و فولاد را ثابت نگه دارند.
 
وی افزود: چه طور ممکن است قیمت مواد اولیه‌ای که در همین طبس و ساغند استان یزد تولید می‌شود ظرف مدت ۶ ماه دو برابر یعنی صد در صد اضافه شود.
 
 
رنجبر گفت: قیمت قلم جوش، صفحه سنگی و بسیاری از ابزارهای دیگری که وسیله کار آهنگران به شمار می‌رود روز به روز افزایش می‌یابد و هیچ کس نظارتی بر آن ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت معدن تجارت مسئول مستقیم نظارت بر بازار آهن آلات است تصریح کرد: اینکه چرا کسی بر بازار فولاد نظارت ندارد و دست چه کسی است که نمی‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند برای ما هم سوال شده است.
 
رئیس این اتحادیه تصریح کرد: دولت می‌تواند با نظارت و کنترل بیشتر مشکل را حل کند چراکه فولاد یک کالای شخصی نیست و این نظارت ضعیف نشان می‌دهد دست خودی در کار است و نمی خواهند مشکلات این بازار را حل کنند.
 
رنجبر در پایان گفت: مردم خریداران ساخته‌های ما هستند که آنها هم به دلیل فشار زندگی, نبود نقدینگی و در مضیقه بودن توانایی خرید درب و پنجره مورد نیاز خود را ندارند و بازار کار به کلی کساد شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..