امام جمعه یزد:

مسئولان جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با انتقاد از گران‌فروشی‌ها در جامعه، از مسئولان خواست اقداماتی انجام دهند تا جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست شورای قضائی استان یزد با اشاره به اینکه بزرگانی همچون مرحوم شهید بهشتی مسئولیت‌هایی داشتند که بسیار خوب از پس آن برآمدند اظهار داشت: این بزرگان خدمت‌های بزرگی کردند و پایه‌های انقلاب را بالا بردند و آن را به دست ما دادند.

 
وی با اشاره به توصیه‌های حضرت امیرالمومنین(ع) به قضات تصریح کرد: همه ما باید فرمایشات و توصیه‌های آن حضرت را سرلوحه امور خود قرار دهیم چرا که بهترین الگو برای زندگی ما ائمه معصومین(ع) هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: طبق فرمایش آن حضرت قاضی باید آنقدر سعه صدر، دانش و صداقت و قدرت داشته باشد که در رسیدگی به موضوع و صدور حکم نماند و سردرگم نشود.
 
ناصری یزدی به دیگر ویژگی‌های قاضی از دیدگاه حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط خوب با مردم یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که در این موارد بیان شده است، در هر کاری اگر نمی‌توانیم مشکلی را از افراد برطرف کنیم باید تلاش کنیم بهترین رفتار را داشته باشیم تا بر ناراحتی آنها اضافه نکنیم.
 
امام جمعه یزد افزود: اگر قاضی بخواهد تابع هوای نفس و جو جامعه باشد نمی‌تواند به‌درستی قضاوت کند و ممکن است خواسته‌های نفسانی و یا فشارهای افراد مختلف بر نظر وی تاثیرگذار باشد و از طرف دیگر ستایش و تعاریف خودبین شود که این آفت بزرگی در تمام امور است.
 
وی با بیان اینکه مرحوم شهید بهشتی نمونه‌ای در ارتباط با این ویژگی‌ها بود بیان کرد: ایشان در زندگی خود ویژگی‌های بسیاری داشتند که سبب شد بتوانند در تمام امور خود با موفقیت حرکت کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به بحث کادرسازی انقلابی و متدین در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید در حوزه‌های مختلف به نیروهای متدین و پرتوان و دارای ظرفیت مدیریتی توجه ویژه داشته باشیم و در شناسایی این نیروهای پرظرفیت با کوشش فراوان حرکت کنیم.
 
ناصری یزدی به بحث پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه موارد مرتبط با خانواده از جمله طلاق و از همه مهمتر کاهش جمعیت موضوعی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه یزد کاهش جمعیت در ایران را بحران بسیار بزرگی دانست و افزود: امروز کارشناسان آمریکایی به مسئولان خود بیان می‌کنند که نیازی نیست به ایران کاری داشته باشند چرا که ایران در ۳۰ سال آینده به حدی پیر و ناتوان می‌شود که نمی‌تواند در برابر زورگویان عالم ایستادگی کند.
 
وی بر ضرورت تدوین برنامه‌های تشویقی و حمایتی برای افزایش جمعیت تاکید کرد و گفت: در ارتباط با برطرف شدن مسئله صنعت و رفع مشکلات آنها هم اقدامات خوبی در قوه قضائیه صورت گرفته باید بهتر و بیشتر در این زمینه فعالیت کرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یکی از راهکارهای رفع مشکلات کارخانه‌ها را شراکت دانست و عنوان کرد: شراکت می‌تواند سرمایه‌های خرد را به عرصه صنعت و تولید وارد کند و بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کند.
 
ناصری یزدی از گران فروشی‌ها انتقاد کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که جلوی این گران‌فروشی‌ها گرفته شود و مسئولان امر از جمله دادگستری و دادستانی به این موضوع ورود کنند و مانع گران‌فروشی و فشار به مردم شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..