معاون عمرانی استاندار یزد ‌مطرح کرد:

ضرورت تقویت امکانات اطفای حریق ‌شهرستان خاتم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر ضرورت تقویت امکانات اطفای حریق خاتم و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی نادر این شهرستان با به خدمت گرفتن جوامع بومی، مشارکت مردم و هماهنگی دستگاه‌های مختلف، تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمانور اطفای حریق شهرستان خاتم با حضور "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در منطقه چنارناز شهرستان خاتم اجرا شد و با اقدام به موقع و تلاش مأموران عملیاتی حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل مدیریت بحران استانداری، هلال احمر، آتش نشانی، نیروهای بسیج و نیروهای مردمی و محلی آتش در این منطقه کنترل و پیشروی آن مهار شد.

معاون عمرانی استاندار به همراه جمعی ازمسئولین استانی و شهرستانی مرتبط و نیز ماموران ادارات و نهادها به ویژه فرمانداری خاتم و نیروهای نظامی و انتظامی در این مانور حضور داشتند.
صادقیان در این مانور بر ضرورت تقویت امکانات اطفای حریق خاتم و حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی نادر این شهرستان با به خدمت گرفتن جوامع بومی، مشارکت مردم و هماهنگی دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.
"‌محمود شاکری شمسی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در مانور اطفای حریق خاتم، ارزیابی توانایی‌های فرمانداری خاتم و ادارات این شهرستان در پیشگیری از آتش سوزی، هماهنگی بین دستگاه‌ها برای فراهم نمودن تجهیزات در مواقع اضطراری، استفاده از ظرفیت‌های محلی برای اطفای حریق و جلوگیری از روند تخریب مناطق مورد حریق در زمان آتش سوزی را از اهداف اصلی برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان خاتم عنوان کرد.
گفتنی است شهرستان خاتم با دارا بودن بالغ بر ۶۰ هزار عرصه های جنگلی و پوشش مرتعی قابل توجه از مناطق مستعد در استان محسوب می شود و درسال جاری به لحاظ بارشهای مطلوب بهاری و تراکم پوشش گیاهی و علفی نسبت به سالهای گذشته ازحساسیت بالایی برخوردار است که با توجه به گرمای شدید هوا در فصل تابستان هر ساله بخشی از مراتع شهرستان خاتم ازجمله منطقه چنارناز و جنگل باغ شادی مورد آتش سوزی قرار می‌گیرد و از بین می‌رود.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..