استاندار یزد:

جلوه‌های همدلی مردم و روحانیت باید در تمام بخش‌های کشور جاری شود

استاندار یزد با اشاره به ارتباط بسیار خوب و موثر جامعه روحانیت با اقشار مختلف مردم گفت: جلوه های این همدلی باید در تمام بخش های کشور و در راستای حفظ انسجام و افزایش همدلی جاری شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی،در نشست معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان یزد بر اهمیت نقش روحانیت در ادوار مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: نقش روحانیت در استان یزد و در برهه‌های مختلف به ویژه در زمان شیوع کرونا قابل تکرار نیست.

 
وی با اشاره به فعالیت بسیار خوبی که مساجد و هیئت‌های مذهبی در استان یزد دارند، افزود: کرونا بسیاری از این فعالیت‌ها را تعطیل کرد و البته با توجه به شرایط ویژه استان یزد در زمینه فعالیت مساجد و دیگر برنامه‌های مذهبی، تعطیلی این برنامه‌ها کار ساده ای نبود اما با همراهی هیئت‌های مذهبی و روحانیت مساجد، این کار به سادگی انجام شد تا از دوران اوج شیوع کرونا عبور کردیم.
 
طالبی عنوان کرد: روحانیون استان یزد در این ایام در صف مقدم بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه بودند و در ماه مبارک رمضان در طرح مواصات مومنانه در روستاها و محلات پیشقدم بودند.
 
استاندار یزد تصریح کرد: در این ایام هر کجا کاری روی زمین مانده بود، نهاد روحانیت پیشقدم شد و در بسیاری از موضوعات حضور پررنگی داشتند و در بسیاری از مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتاد مثل ضدعفونی کردن معابر تا بحث دفن اموات حضور داوطلبانه روحانیون را شاهد بودیم و بسیاری از گره‌ها را با حضور ایثارگرانه خودشان باز کردند.
 
وی بیان کرد: امروز بعد از گذشته بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و سال‌ها فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط با دین و روحانیت، مهمترین ویژگی که می‌توانیم به آن دلخوش باشیم، همین در هم تنیدگی روحانیت و متولیان مسائل دینی جامعه با اقشار و گروه‌های مخلتف مردم است.
 
طالبی اظهار داشت: باید جلوه‌ای از نمونه این همدلی را در همه بخش‌های جاری کشور و همه مناسبات و همه فعالیت‌های کشور شاهد باشیم و مردم احساس کنند روحانیت در کنار آنها و همنوا با آنها و مطالبه گر خواست‌های آنها هستند.
 
وی افزود: مردم باید درک کنند که روحانیت جدا از آنها نیستند به ویژه افرادی شاید ما احساس کنیم آنها کمی دور از فضای دینی و مذهبی جامعه هستند و برای اینکه این شکاف گسترده‌تر نشود، همدلی‌ها و همراهی‌ها باید بیشتر شود.
 
استاندار یزد با اشاره به تجربیات برخی از روحانیون در زمینه برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم یادآور شد: برخی روحانیون با تجربیاتی که داشتند، می‌دانند که چطور می‌توانند با بدنه جامعه ارتباط برقرار کنند و چقدر خوب می‌توانند چنین رسالت مهمی را بر دوش بکشن.
 
وی با گرامیداشت اول تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل عنوان کرد: سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد در دهه‌های گذشته با نگاه به شرایط کشور و تهدیدهایی است که در آینده برای کشور متصور است.
 
طالبی تاکید کرد: روحانیت باید در این شرایط نقش پیوند دهنده مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ایفا کنند ضمن اینکه باید در فعالیت‌های خود مخاطب شناسی مناسبی داشته باشند و بیشتر روی اقشاری متمرکز شوند که نیاز به کار بیشتری دارند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..