فرماندار: تغییر سبک زندگی مردم تنها راه مقابله با کروناست

فرماندار ابرکوه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان، گفت: اعمال محدودیت‌های قبلی بسیار مشکل است و تنها راه‌ مقابله با شیوع کرونا، آگاه شدن مردم نسبت به حساسیت موضوع، فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی آنان است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی‌نسب» در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا ضمن اعلام خبر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ابرکوه، اظهار کرد: آمارهای افزایشی و همچنین رفع محدودیت‌های پیشین نشان می‌دهد که باید به سمت تغییر سبک زندگی مردم، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نسبت به حساسیت موضوع و همچنین فرهنگ‌سازی و آمادگی برای زندگی در کنار کرونا، حرکت کنیم.

 
وی تصریح کرد: مراودات خانوادگی، ادارات و اماکن عمومی، اصناف، صنایع، مساجد و مدارس و در کل هر گونه تجمعات خطرناک است و در این بین نیز بیشترین تهدیدات ناشی از مراودات خانوادگی است که آمار مبتلایان در این بخش بسیار بالا است و باید کنترل شود.
 
کاظمی‌نسب تأکید کرد: شهرداران، دهیاران، اعضای شوراهای شهر و روستاها باید با استفاده از ظرفیت تکایا، محلات و ان.جی.او ها، روی کلیه تجمعات نظارت داشته و در مورد تجمعاتی که سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد، هشدارهای لازم را بدهند.
 
وی در این باره یادآور شد: در صورت بی‌توجهی افراد و اصرار بر برگزاری تجمعات، مراتب از طریق قوه قهریه پیگیری و با متخلفان از مصوبات ستاد کرونا، از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد.
 
این مسئول بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از سوی ارباب‌رجوع و پرسنل در بانک‌ها، ادارات دولتی، دفاتر پیشخوان دولت، فروشگاه‌های بزرگ و سایر مراکز تجمعی تأکید کرد و گفت: در صورت مشاهده موارد تخلف مدیر مجموعه به دادستانی احضار می‌شود.
 
کاظمی‌نسب در پایان ابراز کرد: هیئت امناء مساجد و روحانیون با همکاری اداره تبلیغات اسلامی می‌توانند در بحث فرهنگ‌سازی، آمادگی پذیرش وضعیت جدید از سوی مردم و همراه ساختن آنان، نقش بسزایی ایفا کنند.
 
«عبدالحسین اکرمی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه از ابتلای قریب به ۱۶ نفر طی دو هفته اخیر به ویروس کرونا خبر داد و گفت: در ابرکوه شیوع کرونا روند افزایشی داشته به‌ طوری‌که در هفته گذشته نیز ۹ مورد تست مثبت در روستاها و یک مورد نیز در شهر را مشاهده کرده‌ایم.
 
وی بر لزوم تشدید نظارت‌ها به صورت گسترده اشاره کرد و گفت: متأسفانه مردم وضعیت را عادی تلقی می‌کنند در حالی‌که باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام سطوح جامعه و به ویژه در تجمعات خانوادگی رعایت شود.
 
اکرمی تأکید کرد: رکن اصلی در پیشگیری از شیوع کرونا این است که مردم به این باور برسند که کرونا هنوز تمام نشده است و آموزش‌ها نیز همچنان ادامه داشته باشد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..