معاون استاندار یزد تاکید کرد:

برخورد جدی با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر برخورد جدی با افراد متخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب باغ‌ها در استان تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محسن صادقیان در بازدید از بخش مرکزی شهر یزد که با هدف بررسی تخلفات ساخت و ساز و تخریب باغ‌ها انجام شد، گفت: با افراد متخلف در رابطه با تخریب باغ‌ها و تفکیک غیرمجاز آن برای ساخت و ساز، برخورد جدی انجام می‌شود.

 
معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز حق ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند.
 
وی ادامه داد: در بررسی خرید و فروش باغ‌ها به‌نظر می‌رسد که تخریب کنندگان و سودجویان به دفعات به این کار اقدام کرده‌اند و قانون را به راحتی زیر پا می‌گذارند و برخوردهای قانونی و جرایم بازدارنده، کافی نبوده است.
 
صادقیان افزود: لازم است اقدامات سخت گیرانه‌تری در تعطیلی بنگاه‌های املاک متخلف و برخورد جدی حبس برای افراد متخلف و ضبط املاک آنها، انجام شود.
 
معاون عمرانی استاندار یادآور شد: در قانون حفظ و گسترش فضای سبز جریمه‌های سنگینی مانند حبس و پرداخت جریمه نقدی پیش بینی شده است و در تبصره یک ماده شش این قانون برای کسانی که بدون رعایت ضوابط اقدام به قطع درخت کنند، ضبط ملک به نفع شهرداری و محرومان دیده شده است.
 
وی گفت: در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به مردم اطلاع رسانی شده است که هیچ گونه خدمات آب، برق و گاز به اراضی ساخت شده مسکونی در خارج از محدوده شهر با کاربری غیر مسکونی تعلق نخواهد گرفت.
 
صادقیان ادامه داد: در این زمینه مکاتبات لازم با دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده است و با مدیرعامل و کارکنان دستگاه‌های دولتی خدمات رسان که این موضوع را نادیده بگیرند، برخورد جدی انجام خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: در یک اقدام جدید در روند برنامه ریزی کلان شهری، در روند اجرایی کردن SDI شهری و افزایش نظارت‌ها، همه لایه‌های اطلاعات خدماتی شهری بر روی نقشه‌های شهرسازی پیاده سازی شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار داشت: با تحلیل داده‌ها و اطلاعات، برنامه‌ای جامع در این زمینه ارائه خواهد شد که همراه با افزایش کنترل و نظارت، امکان تخلف را برای افراد کاهش خواهد داد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..