هزینه دولتی تست کرونا به ازای هر ورزشکار ۲۶۰ هزار تومان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هزینه دولتی تست PCR (تشخیص کرونا) به ازای هر ورزشکار ۲۶۰ هزار تومان است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا دهقانی افزود: اماکن ورزشی که تمایل به فعالیت دارند موظف به دریافت کد رهگیری از سامانه سلامت (salamat.gov.ir)، تایید سلامت کارکنان و مربیان سالن‌های ورزشی و همچنین انجام تست PCR (تشخیص کرونا) برای همه ورزشکاران هستن

 
وی با اشاره به اینکه تست تشخیص مولکولی PCR تنها راه تشخیص بیماری کرونا است، ادامه داد: مرکز دولتی به این منظور اختصاص یافته است که با تعرفه‌ دولتی، این تست به ازای هر ورزشکار ۲۶۰ هزار تومان و با تعرفه‌ آزاد بیش از ۵۰۰ هزار تومان انجام می‌شود.
 
دهقانی از مجوز همه رشته های ورزشی در مناطق سفید استان خبر داد و اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی که به اداره ورزش و جوانان ابلاغ شده قابل انجام است و مناطق زرد و قرمز با محدودیت مجاز به فعالیت هستند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: نظارت بر اجرای صحیح دستور العمل‌های بهداشتی بر عهده‌ هیئت‌های پزشکی_ورزشی است و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز بر فعالیت سالن‌های ورزشی نظارت خواهد داشت.
 
وی گفت: باشگاه‌های ورزشی در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت ورزشکاران و مربیان در مرحله‌ اول اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.
 
دهقانی تاکید کرد: استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت باشگاه، گند زدایی سالن‌های ورزشی در هر سانس، استفاده از ماسک و… از جمله دستور العمل‌هایی است که باشگاه داران مکلف به رعایت آن هستند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکنون منطقه قرمز در استان نداریم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..