بیابان زدایی بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی گودگوار بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفت: بیش از 2 هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه گودگوار شهر بافق زیر کشت انواع گونه‌های گیاهی متناسب با منطقه کویری قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوزکریمی افزود : با توجه به اینکه منطقه کانون بحرانی فرسایش بادی و گردباد‌های ماسه‌ای استان یزد در بافق است، در برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال ۱۳۸۷ تاکنون ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه گودگوار در طرح بیابان زدایی قرار گرفت.

وی افزود: کل وسعت منطقه ، پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است که از این وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت رفته است و هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر در برنامه کاشت جدید می‌باشد.
کریمی گفت: کشت گیاهانی نظیر تاق، گزشاهی، اسکنبیل و گونه‌های متناسب با منطقه کویری در طرح بیابان زدایی قرار گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری افزود : در سال جاری با عقد ۲ قرارداد، بخش خصوصی ملزم به کشت ۵۰۰ هکتار از اراضی و مراقبت از کشت‌های سنواتی شده است.
کریمی گفت : این قرارداد به صورت ۹ ماهه بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بخش خصوصی منعقد شده و بر اساس آن،  زمین‌های کشت شده در هفت نوبت به فواصل ۴۵ روز یک بار به صورت غرق آبی آبیاری می‌شود.
وی تأکید کرد: در راستای حفاظت از منطقه، با ساخت و احداث برج دیدبانی مجهز به دوربین‌های مدار بسته و گشت‌های فعال یگان‌های حفاظت، از حوادث طبیعی جلوگیری و باسوء استفاده‌های احتمالی برخورد می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت :  برای کنترل و پیشگیری آتش سوزی مراتع نیاز به تعامل و همکاری دستگاه‌های زیر ربط است و به کار گیری نیروی انسانی و تجهیز دهیاری‌ها و شهرداری، نصب تابلو‌های اخطاری از اقدامات مناسب در این راستا است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..