تبدیل خانه قاجاری به هتل رستوران در بهاباد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد استان یزد از مرمت و بهسازی خانه جلیلی‌ها با کاربری هتل رستوران در بافت قدیمی این شهر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا کاظمی گفت: با توجه به تهیه طرح این خانه در سال ۱۳۹۷ ، از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان، این خانه با کاربری هتل رستوران مرمت می‌شود.

 
وی افزود: عملیات مرمت خانه جلیلی‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه خرداد امسال آغاز شد و بر اساس برنامه زمان بندی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
 
کاظمی اظهار داشت: این بنای ارزشمند تاریخی در شهرستان بهاباد و میدان محمدآباد واقع شده که با توجه به سبک معماری، متعلق به دوره متاخر اسلامی (قاجار) است.
 
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد ادامه داد: در سال جهش تولید و به منظور تأمین زیرساخت‌های لازم با هدف رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار نسبت به ترغیب سرمایه گذاران در بخش گردشگری اقدام شده است.
 
وی تأکید کرد: نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان ، ضمن پیگیری صدور مجوز‌های لازم برای این واحد، پیگیر پرداخت وام با بهره کم، تامین نیروی استادکار و کارگر ماهر جهت سرعت بخشیدن عملیات اجرایی و کاهش هزینه‌های مرمت است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..