جلوگیری از هدر رفت آب، ویژگی مهم سیستم اکواپونیک

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: سیستم نوین اکواپونیک یا پرورش توام ماهی با گیاه، حدود یک تا پنج درصد تعویض آب دارد و از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز بازرگان در کارگروه تخصصی تیلاپیا در شهرستان بافق گفت: با توجه به شرایط کشور ، صنعت تولید و پرورش تیلاپیا در شرایط گلخانه‌ای بسیار سودآور و یکی از منابع مهم تامین پروتئین مورد نیاز آحاد مردم است.

 
وی بر ضرورت حمایت از این صنعت تاکید کرد و افزود: برای پرورش ماهی تیلاپیا بخش قابل توجهی از مسائل فنی حل شده، اما راه اندازی این کسب و کار و بهره مندی از این دانش با مشکلاتی مواجه است.
 
بازرگان ادامه داد: منابع آب شور و سازگاری ماهی تیلاپیا در استان یزد به ویژه شهرستان بافق یک فرصت مغتنم است و فرهنگ تلاش، ریسک پذیری و توان ورود به موضوعات نو ، یک ظرفیت مهم در استان یزد برای شروع یک کار نوین به شمار می‌آید.
 
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره به یکی از دستاورد‌های مهم مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور بافق، گفت: سیستم اکواپونیک یا پرورش همزمان گیاهان در کنار پرورش ماهی به وسیله بازچرخانی آب از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.
 
وی بیان داشت: در این سیستم حدود یک تا پنج درصد تعویض آب را شاهد هستیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..