در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی؛

‌نونهال ابرکوهی به‌عنوان برگزیده پویش ملی « با کتاب در خانه» معرفی شد

در پی برگزاری پویش ملی «با کتاب در خانه» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نازنین رقیه خاموشی عضو باشگاه کتاب‌خوانی بادگیر ابرکوه به‌عنوان برگزیده این پویش معرفی شد.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا بصیری» اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی پویش ملی «با کتاب در خانه» در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که طی آن نازنین رقیه خاموشی عضو باشگاه کتاب‌خوانی بادگیر ابرکوه با حمایت‌های مربی باشگاه به‌عنوان یکی از برگزیدگان این پویش معرفی شد.

 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه خاطرنشان کرد: در پویش نامبرده سه نفر از اعضای باشگاه کتاب‌خوانی بادگیر ابرکوه از جمله  نازنین رقیه خاموشی، زینب زارع مهرآبادی و فاطمه گلپور به مرحله نهایی راه یافتند که در نهایت نازنین رقیه با ارسال فیلمی از خود که به معرفی کتاب «غول چمنزار» می‌پردازد، برگزیده این پویش شد.
 
بصیری گفت: باشگاه‌های کتاب‌خوانی متشکل از کودکان و نوجوانان همراه با یک مربی  است که فعالیت خود را در زمینه‌های برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، معرفی و نقد و بررسی کتاب و غیره از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده و محور فعالیت‌های آنان مطالعه و کتاب‌خوانی است.
 
وی پیرامون نحوه راه‌اندازی و تأسیس باشگاه کتاب‌خوانی گفت: افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی هستند؛ می‌توانند با مراجعه به اداره ارشاد به‌عنوان مربی و مؤسس باشگاه اقدام کنند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: از سال ۹۷ که ابرکوه عضو به‌عنوان یکی از ۲۰ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد تاکنون بیش از یک‌صد و ۵۰ باشگاه کتاب‌خوانی با نظارت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ابرکوه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..