مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری عنوان کرد:

اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد ‌گفت: هیئت وزیران در اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین نامه اجرایی اعطای تابعیت ایرانی به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد.

به گزارش یزدی نیوز"سعید پرویزی" مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ‌اظهار کرد: آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرا‌نی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای اجرا به وزارتخانه های کشور، اطلاعات و امور خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌ جمهور ابلاغ شد.

پرویزی ادامه داد: ‌هیئت وزیران در اجرای قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری افزود: بر اساس این آیین نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیر ایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد، می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد ‌و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد، می تواند تابعیت ایرانی را درخواست کند.
‌وی گفت: ‌فوت مادر، پدر یا فرزند و حجر این افراد مانع از درخواست اعلام تابعیت ایرانی برای فرزند، نمی‌شود و در صورت فوت مادر و نرسیدن فرزند به ١٨ سالگی، دادستان شهرستان محل اقامت فرزند، پس از انجام تحقیقات و گردآوری مستندات و ادله، درخواست مورد نظر را به استانداری ارائه می کند.
پرویزی خاطرنشان کرد: تعلق فرزند مشمول این قانون به مادر ایرانی، به موجب گواهی معتبر بیمارستان یا گواهی هر یک از مراکز بهداشتی و درمانی ایرانی که فرزند در آنجا متولد شده است و در صورت نبودن هر یک از این گواهی ها یا تولد طفل در خارج از کشور، به موجب رأی مرجع قضایی (داخلی یا خارجی)، احراز می شود.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در پایان سخنان خود تصریح کرد: صدور پروانه اقامت برای پدر غیرایرانیِ فرد مشمول قانون در صورت نداشتن مشکل امنیتی، مشروط به تأیید و اعلام تابعیت ایرانی فرزند و درخواست کتبی وی برای اقامت در ایران، براساس قوانین و مقررات مربو‌طه انجام می شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..