انتشار عکس‌های شخصی به دلیل بی توجهی به حریم خصوصی

رئیس پلیس فتای یزد: حفظ حریم خصوصی در فضای سایبر بیش از آنکه به قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی بستگی داشته باشد به چگونگی مراقبت کاربران بستگی دارد.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ ابوطالبی گفت: بسیاری از عکس‌های بارگذاری شده کاربران در فضای سایبر مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار می‌گیرد. پرونده‌های اخاذی زیادی در پلیس فتا تشکیل شده است که متاسفانه خود کاربران به دلیل اهمال و عدم توجه به حریم خصوصی خود برای خود و خانواده شان ایجاد مشکل کرده اند.

وی افزود: کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و به فراخوان‌های سایت‌ها برای این ایام که دعوت کرده اند تا عکس‌ها و کلیپ‌های خود را در سایت‌ها بارگذاری کنند، اهمیت ندهند.
 
رئیس پلیس فتای یزد بر لزوم نظارت والدین به بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی تأکید کرد و اظهار داشت: خانواده‌ها در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و مانع انتشار آن‌ها در فضای سایبر از سوی فرزندانشان شوند.
 
ابوطالبی با اشاره به عوامل انتشار تصاویر خصوصی افراد گفت: انتشار عکس‌ها از سوی کاربران و سوء استفاده از این عکس‌ها توسط مجرمان سایبری یا دشمنان فرد و همچنین نحوه نگهداری تصاویر و فیلم‌های خصوصی و شخص در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای مثل لب‌تاپ و گوشی‌های هوشمند، تبلت و سرقت رفتن آن‌ها از عوامل سوء استفاده از عکس‌ها به شمار می‌آید.
 
وی تأکید کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی به هویت‌های کاذب در این فضا اعتماد نکنند و از تبادل اطلاعات مهم و محرمانه و شخصی خود به خصوص عکس و فیلم با دیگران کاربران چه آشنا و چه غریبه خودداری نمایند.
 
رئیس پلیس فتای یزد خاطرنشان ساخت: در صورت خرابی سیستم‌های رایانه‌ای خود حتما برای تعمیر به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنند و قبل از آن در صورت امکان نسبت به تخلیه حافظه سیستم اقدام کرده و سپس سیستم خود را در اختیار تعمیرکاران قرار دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..