کاهش برخی از اقلام میوه در بازار یزد

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد از کاهش احتمالی برخی از اقلام میوه مانند زردآلو در این استان طی هفته جاری خبر داد و مهمترین علت آن را کمی عرضه و خسارات جوی به این اقلام ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» با اشاره به پیش‌بینی کاهش برخی از اقلام میوه در هفته جاری به خصوص سردرختی‌ها، اظهار کرد: برخی از اقلام مانند زردآلو و انبه به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان، در حال حاضر احتمالاً روند کاهشی را تجربه می‌کنند.

 
وی با بیان این که امسال بیش از ۵۰ درصد محصولات سردرختی به خصوص زردآوی فراغه که تامین کننده بخشی از بازار تقاضای میوه در استان بود، بر اثر تگرگ از بین رفته است، تصریح کرد: خوشبختانه صادرات در بالا بودن قیمت این محصول نقشی ندارد و بیشترین عامل کم بودن عرضه زردآلو در سال جاری است.
 
وی قیمت هر کیلوگرم گیلاس را نیز بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم موز بین ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم هندوانه نیز بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در میادین عرضه می‌شود.
 
وی در مورد قیمت سایر اقلام صیفی و میوه نیز تصریح کرد: هر کیلوگرم سیب زمینی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، هر کیلوگرم پیاز بین ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوجه فرنگی بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
این مسئول، قیمت هر کیلوگرم از انواع خیارسبز گلخانه‌ای و مینی را بین ۲۰۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بامجان معمولی از ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و بادمجان گلخانه‌ای از ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
 
رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد قیمت اقلام سبزی خورشتی و خوردنی را به ترتیب به ازای هر کیلوگرم حدود ۲۷۰۰ و ۳۵۰۰ تومان دانست و گفت: تمامی قیمت‌های اعلام شده متعلق به بازار میادین تره بار است و این اقلام در بازار آزاد با ۳۰ درصد افزایش قیمت عرضه می‌شود.
 
 
منبع:ابسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..