تقدم پیشگیری از وقوع جرم بر کشف جرم

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رسالت خطیر پیشگیری از وقوع جرم نباید تحت الشعاع کشفیات قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری در نشست کمیته قضایی، انتظامی استان یزد اظهار داشت: یکی از مهمترین و بزرگترین رسالت‌های نیروی انتظامی، اجرای قانون و برخورد با ناهنجاری‌های روانی، فکری و اجتماعی است

 
وی از پلیس در تراز انقلاب اسلامی به عنوان پلیسی اجتماعی و جامعه مدار یاد کرد و افزود: اگر تعامل پلیس با جامعه تقویت شود، پلیس جزئی از مردم و خدمتگزار مردم خواهد بود که می‌تواند از ظرفیت‌های مردمی و بسیج جامعه در تحقق اهداف خود بهره بگیرد.
 
دهشیری بر لزوم گسترش ارتباط نیروی انتظامی با مردم و همکاری متقابل تأکید کرد و گفت: پلیس باید در عین حفظ اقتدار خود، در محوریت امور اجتماعی مردم قرار گیرد و نظم و امنیت مردم را در حد اعلای آن تأمین نماید.
 
وی تاسیس پلیس ۱۱۰ را اقدامی راهبردی برای تقویت رویکرد جامعه مداری پلیس توصیف کرد و ادامه داد: یکی از وظایف نیروی انتظامی، پیشگیری از وقوع جرم است و نباید این رسالت خطیر تحت الشعاع وظیفه کشفیات صرف قرار گیرد و بقیه ماموریت‌ها و رسالت‌ها کمرنگ شود.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: اکنون احساس می‌شود در برخی شهر‌های استان رویکرد پلیس بیشتر به سمت افزایش کشفیات سوق پیدا کرده است که باید در این زمینه تجدیدنظر و با لحاظ اولویت‌ها همه جانبه گری رسالت‌ها لحاظ گردد.
 
دهشیری، هماهنگی با دادستان‌ها قبل از اجرای طرح‌های ضربتی و موردی پلیس را خواستار شد و تأکید کرد: دادگستری طی یک برنامه ریزی مدون و مدت دار در پی کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است، اما این تلاش ها به دلیل برخی از طرح‌های ضربتی و موردی پلیس در جرایم سبک خنثی می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..