رئیس نظام پرستاری استان یزد:

مردم نسبت به شیوع کرونا بی‌توجهی نکنند/کمبود پرستار در یزد

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یزد با بیان اینکه کادر پرستاری یزد در ایام شیوع کرونا مجاهدانه خدمت کردند، گفت: مردم نسبت به شیوع کرونا بی توجهی نکنند.

به گزارش یزدی نیوز علی اکبر جراحی در دیدار جمعی از اعضای نظام پرستاری استان یزد با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا، کادر پزشکی و پرستاری به صورت بسیار مجاهدانه برای مبارزه با این ویروس و درمان بیماران خدمت کردند.

 
وی با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی از سوی جامعه پرستاری کشور در این ایام مشاهده نشد، تصریح کرد: در کل کشور کادر درمانی یزد به خوبی شناخته می‌شود و خدمات درمانی که در استان ارائه می‌شود از جمله خدمات پرستاری، در کل کشور سرآمد است.
 
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یزد با اشاره به قرار گیری یزد در محور مواصلاتی کشور گفت: همین ویژگی‌ها سبب شده که استان یزد از کل کشور پذیرای بیماران باشد و بسیاری از تخت‌های بیمارستانی در حال ارائه خدمت به بیماران غیر یزدی هستند.
 
جراحی ادامه داد: ضریب پرستار به تخت در استان یزد یک است و به ازای هر تخت، یک پرستار در یزد فعالیت می‌کند در حالی که حد استاندارد این ضریب، ۱.۸ است و در یزد با کمبود پرستار مواجه هستیم ولی در همین ایام کرونا با وجود کمبود نیرو، پرستاران جانفشانی کردند.
 
وی با بیان اینکه نه تنها شیوع کرونا سبب کاهش فعالیت‌های پرستاران نشد بلکه همه بیش از قبل هم به فعالیت پرداختند، عنوان کرد: مردم هم در این ایام کمک‌های بسیاری به کادر درمانی استان کردند.
 
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری یزد با تاکید بر اینکه همه مردم باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند، گفت: نباید بحث شیوع کرونا و خطر آن را عادی بدانیم و حتماً باید نسبت به شست‌وشوی دست و صورت و ضدعفونی آن توجه لازم را داشته باشیم.
 
منبع:خبرگزاری مهز

بخش نظردهی بسته شده است..