استاندار یزد:

حفاظت محیط‌زیست به گفتمان غالب فعالیت‌های صنعتی یزد تبدیل شده است

‌استاندار یزد با تاکید بر اینکه حفاظت محیط‌زیست به گفتمان غالب فعالیت‌های صنعتی یزد تبدیل شده، ‌گفت: باور و توجه به ‌این حوزه در فکر و عملکرد مدیران بخش صنعت و خصوصی نهادینه شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی، در مراسم بهره برداری از پروژه اصلاح سامانه غبارگیر یک واحد فولادی در شهرک صنعتی فولاد شهرستان اشکذر اظهار کرد: توجه به شاخص‌های زیست محیطی توأم با توسعه صنعتی و معدنی همواره مورد توجه استان بوده است.

 
استاندار یزد ادامه داد: توجه به حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم یکی از شاخص‌های توسعه پایدار است و این موضوع همواره در تصمیم گیری های کلان مورد توجه ویژه مدیریت ارشد استان بوده است.
 
وی تعامل بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان در زمینه مسائل زیست محیطی و مباحث مرتبط با تولید را قابل تقدیر دانست و افزود: ادبیاتی که امروز از نمایندگان بخش خصوصی استان شاهد هستیم بر این نکته تاکید می‌کند و ضرورت دارد این هم سویی را پاس داشته و در جهت تقویت هرچه بیشتر آن تلاش کنیم.
 
طالبی عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان و حمایت نهادهای دولتی و قضائی در بخش‌های مختلف شرایط لازم برای رونق تولید در استان فراهم شده است.
 
استاندار یزد گفت: مردم استان نیز در کنار برخورداری از نعمت‌های توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال، شرایط مناسبی را برای زندگی و محیط زیستی پایدار خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: برخی از مردم و تشکل‌های زیست محیطی گلایه خود را از عدم رعایت مسائل محیط زیستی ابراز می‌کنند که ما مسئولان نیز باید این اطمینان را به آنها بدهیم که اصلاح موارد زیست محیطی با نگاه امیدوارانه به آینده با جدیت در حال پیگیری است.
 
طالبی افزود: اینکه یک واحد صنعتی در استان بخواهد بعد از اصلاح موارد آلایندگی خود و با گذر زمان مجدد به موضوع زیست محیطی بازگشت داشته باشد، پذیرفتنی نیست.
 
استاندار یزد در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر موضوع محیط زیست به گفتمان غالب در فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی استان تبدیل شده است، تاکید کرد: باور و توجه به حفاظت از محیط زیست در فکر و عملکرد مدیران بخش صنعت و بخش خصوصی استان نهادینه شده و هر قدمی در این مسیر برداشته می‌شود، برای آینده استان مؤثر خواهد بود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..