جشنواره مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد رکورد زد

no-thumbs

در آخرین روز از مهلت ارسال فیلم به دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد، درخواست‌ها برای تمدید جشنواره ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر میان استقبال کم نظیر فیلمسازان از جشنواره دهم و در حالی که امکان تمدید جشنواره وجود ندارد، فیلم‌های رسیده به دبیرخانه از مرز ۳۵۰ فیلم گذشت. این تعداد فیلم طی سه سالی که جشنواره رضوی در یزد برگزار شده بی سابقه است.

دبیرخانه دهمین جشنواره رضوی یزد تا پایان وقت اداری امروز در حال پذیرش فیلم است و تعداد نهایی فیلم های رسیده متعاقبا اعلام می‌شود.

مدیر دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی گفت: تمامی عوامل درگیر جشنواره تلاش می کنند جشنواره ای خوب و در خور نام امام رضا (ع) برگزار شود.

حمیدرضا صالحیه ادامه داد: دبیر جشنواره و کمیته های مختلف، هر یک بخشی از مسئولیت ها را بر عهده گرفتند. بنده نیز تلاش می کنم مشکلات ساختاری را برطرف کنم. در همین راستا رایزنی با سینماداران، شهرداری، شورای شهر، صدا و سیما و تمامی نهادهایی که می توانند ما را در برگزاری جشنواره یاری کنند در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در بخش دیگری، بحث حامیان مالی و معنوی جشنواره است که با جدیت پیگیر آن هستم. به طور کلی سعی کردیم با تقسیم مسئولیت ها به یک استاندارد خاص برسیم و از موازی کاری نیز جلوگیری کنیم.

صالحی با اشاره به انگیزه ای که جشنواره رضوی در بین اهالی سینمای یزد ایجاد کرده گفت: به برکت نام امام هشتم، هر چه به روزهای برگزاری جشنواره نزدیک می شویم، حال و هوای شهر نیز رنگ رضوی می گیرد و اینها نوید برگزاری یک جشنواره پر بار و صمیمی را می دهد.

همچنین بنابر این گزارش، در راستای توافق با مدیر عامل انجمن سینمای جوان کشور و طی نشستی که در محل انجمن سینمای جوان دفتر یزد برگزار شد، سه فیلم مورد حمایت این انجمن از جشنواره فیلم رضوی انتخاب شدند.

قرار است ۱۰ فیلم ساخته شده در یزد از جمله ۷ فیلم اولی مورد حمایت قرار گیرند.

در این جلسه که روشنبخش رئیس انجمن سینمای جوان یزد، حاجی غلامی از فیلمسازان یزدی و دبیر نهمین دوره جشنواره رضوی و توکلی دبیر اجرایی دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی حضور داشتند، سه فیلم ساخته شده در یزد توسط سمیرا دهقانی، سهیلا دهقان و منصور پارسازاده به عنوان فیلم اولی برای حضور در جشنواره مورد حمایت انجمن قرار گرفتند.

یادآور می‌شود، دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد ۲۵ تا ۲۷ مردادماه سالجاری در یزد برگزار می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..