افزایش ۳۳ درصدی مصرف آب در اردکان

مدیر امور آبفای اردکان گفت: میزان مصرف آب در شهرستان اردکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزداود مخلصی افزود: در حال حاضر میزان تولید و مصرف آب در شهرستان اردکان یکسان شده و حجم مخازن ذخیره آب کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: با توجه به پیش بینی افزایش دما در تابستان سال جاری و محدودیت منابع آب در اردکان، تامین و توزیع آب در تابستان امسال به سختی صورت می‌گیرد.
مخلصی تأکید کرد: در راستای تامین آب شرب با کیفیت برای شهروندان، در حال حاضر ۳۵ ایستگاه برداشت آب شرب در مناطق مختلف اردکان دایر می‌باشد.
وی با اشاره به این که در سال جاری میزان وصولی قبض آب در اردکان تنها ۵۵ درصد بوده است، گفت: شهروندان باید پرداخت قبوض را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم خدمات مطلوب تری در زمینه توزیع آب شرب به مردم ارائه دهیم.
مدیر امور آبفای اردکان استفاده از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز توسط شهرداری، ادارات و شهروندان، نصب سایه بان بر روی کولر آبی، استفاده از وسایل کاهنده مصرف و … را از راه‌های تاثیر گذار در صرفه جویی آب عنوان کرد.
مخلصی با اشاره به ادامه شیوع کرونا گفت: شهروندان هنگام برداشت آب از ایستگاه‌ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ظروف تمیز و گندزدایی شده برای برداشت آب، ضدعفونی دستها، عدم حضور در محل ایستگاه‌ها در صورت داشتن علایم بیماری و… را حتما رعایت کنند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..