صادرات بیش از چهار میلیون دلار صنایع دستی یزد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: پارسال استان ، بیش از چهار میلیون دلار در زمینه صنایع دستی صادرات داشت.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا دهقان مهرجردی اظهار داشت: صنایع دستی استان به وزن دو هزار و ۶۵۱ تن و به ارزش چهار میلیون و ۷۸۵ هزار و ۷۵۹ دلار در سال گذشته صادر شده است.

وی افزود: پارسال در مجموع سه هزار و ۱۱۳ میلیون ریال اعتبار به منظور توسعه، ترویج و حمایت از تولید و صادرات صنایع دستی استان اختصاص یافته است.
دهقان تأکید کرد: پارسال با برگزاری ۱۶۹ دوره‌ آموزشی، دو هزار و ۳۶۲ نفر موفق شدند گواهی تخصصی هنر آموختگی در رشته‌های مختلف صنایع دستی را دریافت کنند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: پارسال ۱۸ نشان مرغوبیت به هنرمندان یزدی در رشته‌های حصیر بافی، دارایی بافی، زیلو بافی، کار بافی، زیور آلات سنتی، صنایع چوب، سفال و سرامیک، زردتشی دوزی، خراطی و مسگری اعطا شده است.
وی با اشاره به اشتغالزایی ۶۷۷ نفر در بخش صنایع دستی، گفت: ۴۱۳ نفر از این تعداد از محل مجوز‌های تولیدی صنایع دستی، ۱۷۶ نفر از محل صدور مجوز‌ها و ۸۸ نفر از محل اشتغال خانگی بوده است.
دهقان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فصلی و دائمی صنایع دستی در استان افزود: صنایع دستی استان در ۳۷ بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع دستی، ۱۰ نمایشگاه مشارکتی، شش بازارچه دائمی و یک نمایشگاه مصوب صنایع دستی در کشور عرضه شده است.
پارسال ، سه صنعت دستی خورجین بافی اشکذر، دانش زنجیر نردبان بافی و ماهی لرزان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..