افزایش ۳۵ درصدی مصرف آب در هفته گذشته

سرپرست شرکت آبفای استان یزد: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند، مجبوریم به سمت جیره بندی آب برویم.

به گزارش یزدی نیوز فاتحی با بیان اینکه مصرف آب در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهر یزد رشد ۳۵ درصدی داشته است افزود: با افزایش بارندگی‌ها در دوسال اخیر، نگرانی مردم درمورد بحران آب کمتر شده، اما باتوجه به اینکه امسال فصل تابستان زودتر شروع شده و هواشناسی اعلام کرده امسال تابستان گرمتری در پیش است، مصرف آب بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته ادامه داد: باتوجه به بحران کرونا و رعایت مسائل بهداشتی ازسوی مردم، متاسفانه بیش از ۲۰ درصد در این بازه رشد مصرف داشتیم واگر این روند ادامه داشته باشد مجبوریم به سمت جیره بندی آب برویم، اما اگر از سوی مردم همکاری شود می‌توانیم از این بحران هم عبور کنیم. 
سرپرست شرکت آبفای استان در ادامه از تلاش همکاران صدا و سیما تقدیر کرد و گفت: در سال ۹۷ با بحران شدید آب مواجه بودیم که خوشبختانه اطلاع رسانی و فرهنگسازی عوامل صداوسیما موجب شد تا مردم هم بیشتر در زمینه مدیریت مصرف آب همکاری کنند و خوشبختانه از این بحران عبور کردیم. 
فاتحی در ادامه از مدیرکل صداوسیما یزد خواست تا امسال هم تولید برنامه‌های مختلف این فرهنگسازی را ایجاد کنند. 
وی افزود: اگر با این فرهنگسازی‌ها ۱۰ درصد در مصرف آب هم مدیریت شود ۱۰ میلیون مکعب آب صرفه جویی می‌شود. 
مدیرکل صدا و سیما یزد در این نشست با اشاره به اینکه، آب همچنان مسئله مهم استان است گفت: فرهنگسازی مدیریت مصرف آب همچنان از برنامه‌های صدا و سیمای یزد است. 
پهلوانیان افزود: انتظار رسانه از شرکت آبفا این ست که صریح و شفاف موضوعات را با رسانه‌ها در میان بگذارند تا اطلاع رسانی و فضای رسانه‌ای خوبی در استان ایجاد شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..