رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد:

کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد از کاهش ۶۴ درصدی پرونده های مسن در یزد خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تحقق شعار سال در دادگستری استان یزد انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری، در نشست ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه با اشاره به تحول صورت گرفته در قوه قضائیه اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی دستاوردها، اقدامات جهادی و تحولات عظیمی است که در طول بیش از یک سال اخیر انجام شده است.

 
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید علیرغم تمام چالش‌های پیشروی کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مقابله با ویروس کرونا افزود: ضرورت تحقق این شعار می‌طلبد تا هر مجموعه و دستگاهی به فراخور وظایف و با توجه به برنامه‌ها و اهداف تعیین شده، در خدمات خود به مردم ولایی یک جهشی را داشته باشد.
 
دهشیری تصریح کرد: پس از تغییرات مدیریتی در دستگاه قضای استان، مدیران و کارکنان این مجموعه در لبیک به رهبر معظم انقلاب و با یک کار جهادی علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های وارده، بیش از ۱۰ هزار پرونده معوق را مورد رسیدگی قرار دادند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: کاهش ۶۴ درصدی پرونده‌های مسن نماد عینی لبیک به رهبری در تحقق شعار سال در دادگستری کل استان است.
 
وی با بیان اینکه رسیدگی به این تعداد پرونده مسن با جهش کیفیت و به دور از آمارگرایی بوده است، تصریح کرد: یک سری برنامه‌های زیرساختی برای ارتقای آگاهی و مهارتهای حقوقی قضات و کارکنان و اتقان آرا و استحکام احکام دادگاه نیز وجود دارد که در هفته قوه قضائیه به اطلاع مردم خواهد رسید.
 
دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی‌های موجود در زمینه شیوع مجدد ویروس کرونا اظهار داشت: باید در برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضائیه، هم نسبت به برنامه‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشت و هم از ظرفیت فضای مجازی به بهترین نحو بهره برد.
 
وی افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که سازمان و مؤسسات عمومی ارائه دهنده خدمات قضائی در صورت امکان و حدود مقررات یک روز در هفته خدمات خود را به صورت رایگان یا باتخفیف به مراجعین ارائه کنند.
 
دهشیری با اشاره به تقارن هفته بزرگداشت قوه قضائیه با هفته افشای حقوق بشر آمریکایی بر لزوم پر رنگ برگزار شدن برنامه‌های این هفته تاکید کرد و افزود: دستگاه قضای استان هم با تمام ظرفیت خود در جهت افشای چهره منافق و دروغگوی استکبار جهانی پای کار است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..