طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردکان کلید خورد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز«رقیه کرمانیان» در حضور جمعی از بانوان این شهرستان در این باره افزود: این طرح با همکاری وزارت کشور و سازمان جهاددانشگاهی در حال اجراست که هدف آن بهبود معیشت، افزایش رفاه این گروه از زنان، تکمیل زنجیره ارزش افزوده، بالا بردن درآمد متقاضیان و پیشگیری از ورود آن‌ها به نهادهای حمایتی است.

 
وی اضافه کرد: این طرح از سال گذشته با سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های منطقه، آموزش افراد مستعد و شاخص که با ارائه طرح جنبه عملیاتی در بازار پیدا کرد و با فراهم شدن زمینه اشتغال این گروه از بانوان آغاز شده است.
 
این مسئول اظهار کرد: مراحل مقدماتی طرح در اردکان انجام شد و حدود ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست کمتر از ۵۵ سال که مستمری دریافت نکرده‌اند و در جایی مشغول به کار نبوده‌اند، شناسایی شدند.
 
معاون فرماندار اردکان با بیان این که افراد مذکور مهارت‌های خاص خود را دارند و مایل به شرکت در این طرح هستند، تصریح کرد: در غربالگری انجام‌ شده، ۱۴ نفر انتخاب شدند که امیدواریم در ادامه مسیر با همکاری ارگان‌ها و با تسهیل‌گری جهاددانشگاهی، تولیدی این افراد وارد بازار و زمینه اشتغال خانگی آن‌ها فراهم شود.
 
کرمانیان یادآور شد: هم‌اکنون کسب و کار در بسیاری از کشورهای جهان به سوی مشاغل خرد و خانگی در حال حرکت است و از این طریق سعی در توانمندسازی این جوامع می‌شود.
 
وی با بیان این که در دین اسلام و سنت‌های دینی ما بسیار به کرامت انسان‌ها تأکید شده و در نظام جمهوری اسلامی هم قوانین در راستای تسهیل‌گری و تکریم به انسان‌ها وضع‌ شده است، افزود:‌ نظام در تلاش است که مشکلات اقتصادی افراد جامعه کاهش و در مقابل عزت‌نفس و کرامت آنها افزایش یابد.
 
معاون فرمانداری اردکان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این گروه از زنان هرگز احساس نمی‌کنند که ناتوان هستند بلکه پا به‌پای مردان به کار و فعالیت می‌پردازند.
 
کرمانیان با اعلام این خبر که آموزش‌های لازم از سوی تسهیل‌گران به این افراد داده می‌شود و دیگر ارگان‌های مربوط نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همراهی و تسهیل این موضوع به کمک بانوان می‌شتابند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..