خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور:

خدمات بیمه بیکاری فعالان گردشگری کفاف حداقل‌ها را نمی‌دهد

خزانه‌دار جامعه هتلداران ایران و رییس جامعه هتلداران یزد ضمن گلایه از پاسخگو نبودن سازمان تامین اجتماعی کشور در مورد تعهداتش در قبال مشمولان بیمه بیکاری ناشی از کرونا، بر راه‌اندازی صندوق بازنشستگی و تامین درمان پرسنل فعال در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و هتلداری تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«سید امیرناصر طباطبایی» نسبت متعهد نبودن سازمان تامین اجتماعی کشور در قبال پرداخت بیمه بیکاری به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کووید ۱۹ گلایه کرد و گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی کشور نسبت به تعهدات پرداخت بیمه مستمر بیکاری شاغلان هتل‌ها و دیگر فعالان صنعت گردشگری پاسخگو نیست.

 
وی با تاکید بر ضرورت تمسک به راهکاری اساسی و جدی در این خصوص، تصریح کرد: باید راهکاری جدی برای نجات صنعت متضرر گردشگری اندیشیده شود که یکی از مهمترین این راهکارها راه‌اندازی هر چه سریعتر صندوق بازنشستگی و تامین درمان پرسنل فعال در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و هتلداری است.
 
رییس جامعه هتلداران استان یزد با بیان این که پیشنهاد ایجاد صندوق مذکور محدود به استان یزد نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به این که سایر استان‌های کشور نیز درگیر این مسئله هستند، باید عزمی همگانی در کشور شکل گرفته و موثر واقع شود.
 
وی به پرداخت ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از سوی تامین اجتماعی به مشمولان بیمه بیکاری اشاره و اظهار کرد: این در حالیست که حداقل حقوق و دستمزد در کشورمان کمتر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیست و در عین حال سال‌هاست که تامین اجتماعی از کارفرمایان تحت عنوان بیمه بیکاری سه درصد هزینه دریافت می‌کند و پس از سالها خدمات ارائه شده به هیچ وجه سنخیتی با پرداخت حق بیمه ندارد.
 
طباطبایی همچنین اضافه کرد: متاسفانه بیمه بیکاری شامل خدمات بیمارستان‌های محدودی است و بسیاری از پزشکان نیز افراد تحت پوشش بیمه بیکاری را پذیرش نمی‌کنند، در عین حال بسیاری از داروها نیز از فهرست خدمات بیمه بیکاری خارج شده است.
 
خزانه‌دار جامعه هتلداران کشور در پایان از بی‌توجهی به صنعت گردشگری و نیاز به درمان و تامین حقوق پرسنل فعال در این بخش که تعداد قابل توجهی را شامل می‌شوند، گلایه کرد و بر ضرورت ایجاد صندوق بازنشستگی و درمان برای این قشر تاکید کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..