رئیس سازمان مدیریت یزد خبر داد؛

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل راه آهن یزد – اقلید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تکمیل طرح بزرگ راه‌آهن یزد - اقلید خبر داد و افزود: ۲۵۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار نقدی است.

به گزارش یزدی نیوز«سید مجتبی حسینی‌پور» ایجاد راه‌آهن یزد – اقلید را یکی از طرح‌های بزرگ زیرساختی استان و کشور برشمرد که در توسعه متوازن و عادلانه شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و مهریز نقش مهمی خواهد داشت.

 
وی گفت: این اعتبار به دنبال درخواست استان و با توجه سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان یزد در سال گذشته و نیز دستور صریح رییس جمهور محقق شده است.
 
حسینی‌پور افزود: از اهداف راهبردی ایجاد راه‌آهن یزد – اقلید برقراری ارتباط میان‌بر ریلی استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است به طوری که حلقه مفقوده محور ترانزیت ریلی را تکمیل خواهد کرد.
 
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین گفت: با بهره‌برداری از این طرح شاهد رونق و آبادانی بیشتر شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و مهریز و تکمیل مسیر ریلی گردشگری یزد، اصفهان و شیراز خواهیم بود.
 
 به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، حسینی‌پور در پایان تاکید کرد : یزد برای ایفای نقش ملی و منطقه ای خود به عنوان مرکز اصلی بازرگانی و ترانزیت کالا نیازمند توسعه روز افزون حمل نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..