بررسی مجدد یک طرح در شورای یزد پس از کلنگ‌زنی

no-thumbs

عده‌ای از اعضای شورای اسلامی شهر معتقدند که اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح فرودگاه یزد ضرورت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل  همشهری، اعضای شورای اسلامی شهر یزد تنها چند روز پس از کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح ورودی فرودگاه یزد، در خصوص اجرای این طرح ابراز تردید کرده و درباره ضرورت اجرای آن به بحث پرداختند.
«سید محمدعلی پاکنژاد» یکی از اعضای شورای شهر اجرای این طرح عمرانی را فاقد ضرورت عنوان کرد. وی افزود: در شرایطی که برخی از تقاطع‌های مهم شهر از جمله میدان آیت‌الله خاتمی نیاز جدی به اصلاح هندسی دارد، اصلاح هندسی ورودی فرودگاه یزد چندان در اولویت قرار ندارد.
این عضو شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت حضور کارشناسان متخصص مخالف این طرح در صحن علنی شورا در کنار مشاور طرح از سوی شهرداری خبر داد. پاکنژاد تاکید کرد: از روز اول با تصویب این طرح در شورا مخالف بودم و اگر درباره ضرورت اجرای آن قانع شوم، قطعا با شورا همراه خواهم شد.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد بعد از اجرای طرح، به اجرای نادرست آن پی ببریم، مانعی وجود ندارد که این مصوبه دوباره مورد بررسی قرار گیرد و به رای گیری‌ گذاشته شود. اما «سیدمحمد فقیه‌خراسانی» دیگر عضو شورای شهر به مخالفت با طرح تصویب شده در شورا انتقاد کرد و افزود: اعضای شورا باید در زمان تصویب نظرات و پیشنهادهای خود را طرح کنند.
وی حضور کارشناسان در صحن علنی شورا بعد از تصویب طرح را برگشت به قبل عنوان کرد و افزود: جلسات کارشناسی درباره طرح تقاطع غیرهمسطح بلوار ولایت در ورودی فرودگاه می‌تواند در خارج از صحن شورا دوباره بررسی شود.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم اجرای این تقاطع غیرهمسطح را از نیازهای شهر عنوان کرد.
«وحیدرضا خباززاده» افزود: اجرای طرح‌های بزرگ شهری، یکی از نیازهای شهر و از خواسته‌های شهروندان است و این طرح نیز در زمره این طرح‌ها محسوب می‌شود. وی با اشاره به مشکلات ترافیکی که با بهره‌برداری از بلوار ولایت در این تقاطع ایجاد خواهد شد، افزود: اجرای این تقاطع به شکل غیرهمسطح  از بروز مشکلات ترافیکی در آینده جلوگیری خواهد کرد.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر یزد هم با اشاره به ضرورت اجرای این تقاطع غیرهمسطح، زمان اجرای آن را مناسب ندانست. حجت‌الاسلام «حمیدرضا مطهریان» گفت: تصمیم شورا برای اجرای تقاطع غیرهمسطح در ورودی فرودگاه یزد، درست است اما اجرای آن با توجه به اولویت‌هایی که در شهر وجود دارد، ضروری نیست.
شهردار یزد نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد دانشگاه یزد به عنوان مشاور این طرح اجرای تقاطع غیرهمسطح از بلوار فرودگاه به سمت بلوار ولایت و برعکس با میدانی به شعاع ۵۰ متر بود.
«محمدرضا عظیمی‌زاده» با اشاره به رد این طرح در شورای اسلامی شهر، افزود: در نهایت گزینه‌های دیگری مطرح شد و بر اساس مصوبه شورای شهر، قرار شد که دسترسی به فرودگاه یزد به شکل زیرگذر اجرا شود. وی ادامه داد: البته این دسترسی را می‌توان به شکل دوربرگردان مشابه فرودگاه امام خمینی(ره) تهران اجرا کرد و نیازی ضروری به اجرای تقاطع غیرهمسطح در حال حاضر وجود ندارد.
شهردار یزد اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام تقاطع‌های رینگ شهری، غیرهمسطح شده، در نهایت لازم است که این تقاطع نیز به شکل غیرهمسطح اجرا شود تا ترافیک معابر شهر روان باشد.
این مسئول با تاکید بر ضرورت کارشناسی و حتی کارشناسی مجدد طرح و رفع ابهامات، ادامه داد: البته اعتماد به کارشناسان متخصص شهرداری در ارائه طرح‌ها لازم و ضروری است و نباید سلیقه‌ای رفتار کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..