افزایش احتمال تولد فرزندان معلول در استان یزد

no-thumbs

رئیس سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه در سال گذشته شهر میبد به عنوان پایلوت اجرای طرح مشاوره ژنتیک برای ازدواج تعیین شده بود، گفت: سه ماهه اخر سال 93، کل ازدواج‌هایی که در این شهرستان صورت گرفت تحت مشاورزه ژنتیک بود و از ابتدای سال 94 شهرستان مهریز نیز تحت این خدمات قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرئیس سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه ۴۰ درصد از ازدواج ها در یزد فامیلی است، خاطر نشان کرد: بیماری‌های ژنتیک از مسائلی است که موجب معلولیت زایی می‌شود و این ضرورت انجام مشاوره ژنتیک در استان را افزایش می‌دهد.

به گزارش تابناک یزد، رئیس سازمان بهزیستی استان یزد به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار این سازمان «ما تنها با همه می‌توانیم» گفت: ۹۰ درصد از بخش‌های غیردولتی همراه این سازمان هستند که با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه  از سرمایه انسانی تا غیر انسانی به مردم خدمت می‌کنند.

جلیل عفتی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته بهزیستی در استان افزود: در این هفته شاهد ۷۷ برنامه در ۱۰ شهرستان استان هستیم که حضور ریاست سازمان بهزیستی کشور در یزد و دیدار با امام جمعه یزد و افتتاح ساختمان جدیدی بهزیستی شهرستان یزد یکی از این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آزادسازی شده که بخشی از آن به مدددجویان تحویل  داده شده است که این آمار برای سال ۹۳، ۳۷۷ واحد و برای سه ماهه اول سال ۹۴،  81 واحد بوده است و تا پایان سال ۹۴ پروژه واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان و معلولان به پایان خواهد رسید.

عفتی فراهم آوردن ۱۵۰۰ فرصت شغلی و ارائه ۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و قرض الحسنه در حوزه اشتغال را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد.

وی با بیان اینکه محور خدماتی این سازمان پیشگیری است، با اشاره به اجرای طرح غربالگری ادامه داد: در سال گذشته با اجرای طرح غربالگری شنوایی روی ۲۳ هزار و طرح غربالگری بینایی روی ۵۰ هزار کودک سه تا ۶ سال ، ۳۰ نوزاد کم شنوا و۲۴۰ کودک با تنبلی چشم شناسایی شده اند.

عفتی یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی را آسیب‌شناسی خدمات ارائه شده عنوان کرد و افزود: در سال گذشته آسیب شناسی مراکز درمانی اعتیاد بالاخص کمپ‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در پی کاهش آسیب‌ها است، از نظارت آنلاین بر کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در این کمپ‌ها تاکنون از ۱۶ کمپ مجوزدار ۵ کمپ تحت نظارت آنلاین هستند و بقیه نیز تحت این مراقبت قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی استان با اشاره به فعالیت‌های حوزه توان بخشی این استان اعلام کرد: ۲۳ هزار نفر معلول از خدمات بهزیستی و ۲۵ هزار نفر معلول از خدمات غیرمستمر بهزیستی استفاده کردند.

عفتی در زمینه مهد کودک های استان افزود: ۱۰ هزار کودک در ۳۰۰ مهد با ۷۰۰ مربی تحت پوشش مراقبت پرورشی و تربیتی قرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت مناسب سازی محیط برای معلولین یادآور شد: شهر اردکان برای سال ۹۴ برای مناسب سازی محیط انتخاب شده است که با همکاری بخش‌های دیگر امیدوارم برای ایاب و ذهاب معلولان موانع برداشته شود و مناسب سازی صورت گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه ۴۰ درصد از ازدواج ها در یزد فامیلی است، خاطر نشان کرد: بیماری‌های ژنتیک از مسائلی است که موجب معلولیت زایی می‌شود و این ضرورت انجام مشاوره ژنتیک در استان را افزایش می‌دهد.

عفتی گفت: ۲۳۰۰ زن سرپرست خانوار تحت مراقبت این سارمان هستند که از این تعداد ۱۵ درصد بازتوانی شده اند و همچنین اکنون ۲۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..