ارائه مشاوره بهداشتی به تولیدکنندگان

رئیس کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان یزد: به تولید کنندگان قبل از راه اندازی هرگونه کسب و کار، مشاوره‌های بهداشتی اختصاصی کسب و کار ارائه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزطبق تفاهم نامه کشوری بین شورای عالی امنیت غذایی کشور و دادستانی کل کشور، دومین جلسه کمیته صیانت قانون‌مند از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی با حضور دادستان استان و نماینده دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد.

رئیس کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی استان یزد با اشاره به تشکیل سه کمیته تخصصی در حوزه سلامت و امنیت غذایی افزود: کمیته پیوست سلامت و مجوز‌های بهداشتی کسب و کار قرار است به تولید کنندگان قبل از راه اندازی هرگونه کسب و کار مشاوره‌های بهداشتی اختصاصی کسب و کار را ارائه دهد.
لطفی ادامه داد: کمیته ایمنی مواد غذایی به منظور نظارت بر چگونگی توزیع اقلام بهداشتی به خصوص در حوزه محصولات دامی و کارخانه‌های تولید مواد غذایی تشکیل خواهد شد.
رئیس کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت و امنیت غذایی خاطر نشان کرد: همچنین کمیته نظارت بر فراورده‌های دارویی و کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی – بهداشتی و تجهیزات پزشکی تشکیل و در جلسات دو ماه یک بار مسائل و مشکلات این سه کمیته تخصصی در کمیته اصلی بررسی و مطرح خواهد شد.
لطفی تاکید کرد: مسئولان استان برای رعایت و احقاق حقوق عامه مردم در امر سلامت و امنیت غذایی پیش قدم هستند.
وی گفت: شهروندان در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات از طریق شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع دهند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..