مدیرکل فرودگاه بین المللی یزد:

پروازهای فرودگاه یزد ۵۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه بین المللی یزد از افزایش ۵۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه طی اردیبهشت ۹۹ در مقایسه با فروردین ماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعباس محمدی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل برطرف شدن برخی محدودیت‌های اجتماعی، طی اردیبهشت ماه امسال نسبت به فروردین ماه گذشته، نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه بین المللی یزد به ۲۹۴ سورتی پرواز و اعزام و پذیرش مسافر نیز به ۲۳ هزار و ۸۷ نفر و میزان بار و مرسولات جابجا شده به ۱۲۰ هزار و ۶۴۳ کیلوگرم رسیده است.

 
محمدی بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نسبت به ماه مشابه سال گذشته با رشد منفی ۴۶ درصدی پروازها کاهش یافته است.
 
وی به افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی یزد از اواخر ماه خرداد اشاره کرد و افزود: برخی پروازهای فرودگاه یزد نیز تا حدودی از سوی شرکت‌های هواپیمایی به حالت عادی بازگشته و به زودی شاهد افزایش پروازها خواهیم بود.
 
محمدی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، کیش ایر، کارون، پویا ایر، آسمان، آتا و کاسپین عهده دار تردد هوایی از فرودگاه بین المللی یزد به مقاصد مختلف هستند، افزود: در پروازها نیز پروتکل‌های موجود از جمله استفاده از ماسک و دستکش و رعایت مسائل بهداشت فردی رعایت می‌شود.
 
مدیرکل فرودگاه‌های یزد بیان داشت: فرودگاه بین المللی یزد برای ارتقای بهداشت و سلامت کارکنان و مسافران و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل‌های ایستایی مردم قبل از گیت ها و کانترهای پروازی (نصب برچسب‌های جانمایی محل ایستایی مسافران) و همچنین علامت گذاری مبلمان و صندلی‌های فرودگاه، آمادگی پذیرش مسافران را دارد.
 
وی با اشاره به تأمین تجهیزات استریل سازی اماکن و ترمینال مسافری و محیط‌های عملیاتی و اداری و اجرای عملیات میکروب زدایی طبق برنامه مدون و به تناوب گفت: روزانه محیط‌های فرودگاهی توسط عوامل خدمات فرودگاهی گندزدایی می‌شود و دستورالعمل‌های لازم برای حفاظت از مسافران انجام می‌شود.
 
محمدی گفت: امیدواریم با تدبیر مسئولان کشوری و استانی ضمن رعایت موازین بهداشتی و حفظ سلامت مسافران روند انجام پروازها به تدریج به روال گذشته بازگردد و خدمات هوایی مورد نیاز را در حوزه حمل و نقل تأمین کنیم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..