امکان کاشت پسته به جای درختان غیرمثمر در اردکان بررسی شود

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به نقش مؤثر درخت پسته در کاهش آلودگی و تثبیت شن های روان گفت: پیشنهاد می کنم کاشت پسته به جای درختان مثمر در سطح شهر و بیابانها مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدرضا تابش، در مراسم افتتاح آزمایشگاه ایستگاه تحقیقات پسته اردکان اظهار داشت: پسته به لحاظ ارزش اقتصادی بالا از یک سو و آثار مفید زیست محیطی که بر جای می گذارد از سوی دیگر، به واقع طلای سبز است.

وی عنوان کرد: درخت پسته در کاهش آلودگی هوا و تثبیت شن های روان بسیار موثر است بنابراین پیشنهاد می شود امکان کاشت آن در سطح شهر و بیابانها به جای درختان غیرمثمر مورد بررسی قرار گیرد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد مراکز و ایستگاه های تحقیقات کشاورزی اظهار داشت: نتایج تحقیقات و یافته های کشاورزی توانسته تا حد قابل توجهی بر توسعه کمی و کیفی کشاورزی اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: این تغییرات در بهبود کیفیت زندگی کشاورزان و روستاییان نیز اثرگذار بوده و امیدواریم با توسعه ایستگاه های تحقیقات کشاورزی و انجام تحقیقات کاربردی، ایده های جدید را در بخش کشاورزی نیز تجاری سازی کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه ایجاد ایستگاه تحقیقات پسته در اردکان و انجام تحقیقات کاربردی نیز می تواند بر زندگی بهره برداران این نقش اثرگذاری بالایی داشته باشد، افزود: باید بررسی های لازم انجام شود تا بدانیم که اهداف ایجاد این ایستگاه تحقیقاتی محقق شده یا خیر.

وی افزود: به نظر می رسد اهدافی که بر پایه آن این ایستگاه شکل گرفت کاملا محقق نشده و نیاز است بررسی لازم صورت و مشکلات مربوطه برطرف شود.

تابش با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی اردکان تصریح کرد: با توجه به اینکه اردکان قطب تولید محصولاتی نظیر کنجد، پسته، انار و روناس است، می توان تحقیقات گسترده ای در زمینه تجاری سازی این محصولات انجام داد که لازم است در این مسیر از ایده های فناورانه و شرکت های دانش بنیان حمایت جدی شود.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان اردکان برگزار شد، از آزمایشگاه ایستگاه تحقیقات پسته اردکان بهره برداری شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..