نماینده مردم اردکان در مجلس:

آماده بررسی طرح‌ها و لوایح در حوزه استانداردسازی کالاها هستیم

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: در خانه ملت آماده ایم تا انرژی خود را صرف تصویب طرح ها و لوایح در زمینه استانداردسازی کالاها و خدمات و ترویج فرهنگ استاندارد کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا دشتی در نشست شورای معاونان استاندارد استان یزد اظهار داشت: اداره کل استاندارد استان یزد با توجه به جایگاه مهمی که در جامعه دارد، ضروری است که قوانین آئین نامه‌های اجرایی، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی محک، ی داشته باشد تا بتواند به قوت عمل کند.

 
دشتی افزود: یکی از راه‌های ارتقا امنیت سلامت و امنیت جامعه، ارائه کالاها و خدمات با کیفیت بهتر و بیشتر به مردم است که به طور قطع، قانون مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار به منظور عملکرد بهینه سازمان ملی استاندارد و به تبع آن دوایر استانی است.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس با توجه به سبقه و تحصیلات حقوقی خویش بیان کرد: به محض ورود به خانه ملت آمادگی کامل داریم تا در خصوص استاندارد سازی کالاها و خدمات و نیز توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد انرژی خود را مصروف تصویب طرح‌ها و لوایح مرتبط رسیده در این حوزه کنیم.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد نیز در این نشست با معرفی این نهاد دولتی و برشمردن قابلیت‌های مجموعه آزمایشگاه‌های موجود، ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۹۸ اظهار داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده که ضروری است بیش از گذشته در جهت تحقق شعار سال به جایگاه استاندارد در جامعه توجه شود چرا که مسیر تولید ایمن و با کیفیت از استاندارد می‌گذرد.
 
خواستار راه اندازی شعبه پژوهشگاه استاندارد کاشی و سرامیک در یزد هستیم
 
محمدرضا زارع بنادکوکی افزود: از جمله مشکلات کهنه و نگران کننده پیش روی این اداره کل، غریبه بودن جمع قابل توجهی از شهروندان، صنوف و حتی مدیران و مسئولان استان با واژه و مفهوم استاندارد است که برای رفع این نقیصه و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد درگام اول، در حوزه اداری طرح ابتکاری اجرای دوره‌های آموزشی استاندارد، برای تمامی کارمندان دولت از سوی این اداره کل پیشنهاد شده است.
 
وی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد از جمله ضروریات این است و بارها توسط مسئولان این مجموعه عنوان شده است که امکانات قلیل موجود در این اداره کل قادر به برآورده کردن و رفع این ضروریات نیست از این رو دست نیاز و کمک ما به سوی تمامی مسئولان به ویژه رسانه‌های استان دراز است.
 
زارع گفت: عمده امکانات مورد نیاز آزمایشگاهی در حوزه صنعت کاشی و سرامیک و دانش لازم در اداره کل استاندارد استان یزد وجود دارد که با توجه به اینکه استان یزد قطب صنعت کاشی و سرامیک در کشور است، خواستار راه اندازی شعبه‌ای از پژوهشگاه استاندارد در زمینه کاشی و سرامیک در استان هستیم که از تمامی مسئولان مرتبط استانی و کشوری جهت تحقق این امر درخواست کمک و مساعدت ویژه داریم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..