معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد:

عرضه آجر بیش از نرخ مصوب غیرقانونی است

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد در مورد روند صعودی قیمت آجر در ماه های اخیر گفت: فروش آجر باید بر اساس قیمت گذاری و نرخ تعیین شده از سوی کارگروه تنظیم بازار باشد.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا جعفری اظهار داشت: چنانچه کوره‌ای بیش از قیمت مصوب، اقدام به فروش آجر کند، یک تخلف تعزیراتی مرتکب شده و علاوه بر اینکه سازمان تعزیرات برای او پرونده تشکیل خواهد داد، کوره مربوطه نیز پلمب خواهد شد.

 
وی با اشاره به واگذاری کوره‌های آجر به اتباع بیگانه نیز عنوان کرد: فروش کوره‌های آجر به اتباع بیگانه اعم از مجاز و یا غیرمجاز با توجه به اینکه کوره ملک غیرمنقول تلقی می‌شود ممنوع است و هیچ‌گونه اثر قانونی بر این معامله بار نمی‌شود.
 
این مقام قضائی در مورد اجاره کوره به اتباع بیگانه به خصوص اگر تبعه بیگانه غیرمجاز هم باشد، نیز گفت: با این مسئله نیز در صورت مشاهده برخورد جدی می‌شود نکته حائز اهمیت اینکه دستگاه قضائی، مالک کوره را به رسمیت می‌شناسد و چنانچه تخلفی در کوره‌ای صورت بگیرد با مالک کوره برخورد می‌شود.
 
وی به تخلفات مرتبط با حوزه تولید و توزیع آجر از جمله تخلف در کیفیت آجر و تقلب در صدور قبض‌های باسکول و… اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه قضائی در این حوزه تیمی متشکل از نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، اداره صمت و صنف مربوطه تشکیل می‌گردد و مکلف است به صورت مستمر و قاطعانه از صنوف از جمله صنف فخار بازرسی کند و با هرکدام از این تخلفات که مواجه شد برای واحد مذکور در سازمان تعزیرات حکومتی پرونده‌ای تشکیل داده و حتی ممکن است بسته به تخلف دستور پلمب واحد متخلف نیز صادر گردد.
 
جعفری از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه صنف فخار موضوع را به سازمان تعزیرات حکومتی و اداره صنعت معدن و تجارت گزارش نموده یا در دادسرای عمومی و انقلاب یزد شکایت کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..