تاکید معاون عمرانی استاندار یزد بر لزوم راه اندازی زیر ساخت داده مکانی در استان

معاون امور عمرانی استاندار یزد با توجه به لزوم یکپارچه سازی زیرساخت های داده مکانی در استان، از ایجاد اولین گروه کاری SDI ، زیرگروه کارگروه زیر بنایی، توسعه شهری و امور روستایی، محیط زیست وآمایش سرزمین خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز "محسن صادقیان" با اشاره به این مطلب افزود:  اولین جلسه این گروه کاری، با حضور دستگاه های خدمات رسان و معاونت توسعه و منابع استانداری و سازمان مدیریت تشکیل شد.

معاون استاندار یزد ادامه داد: در جهت برنامه ریزی و اخذ تصمیم در بسیاری از موضوعات، نیازمند داشتن اطلاعات توصیفی و مکانی از موارد مختلف هستیم تا با داشتن این اطلاعات و پردازش و تحلیل این داده ها، شاهد بهترین تصمیم ها در راستای کاهش هزینه ها و کوتاه شدن زمان و مصرف بهینه منابع باشیم.
وی اظهار داشت: داده ها و بانکهای اطلاعاتی بسیار زیادی در دستگاه های دولتی و وابسته به دولت وجود دارد که استفاده از آنها به صورت متمرکز میتواند در برنامه ریزی و حل مسائل و مشکلات مرتبط با موضوع های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی راهگشا باشد که این موضوع به ویژه در زمان های مواجهه با بحران بسیار موثر باشد.
صادقیان با بیان این که در مسائل مختلف عمرانی در داخل یا بیرون شهرها، عملیات اجرایی زیادی توسط دستگاه های مختلف انجام میشود ادامه داد : به عنوان نمونه اگر شهرداری بخواهد یک عملیات عمرانی در شهر انجام دهد نیاز دارد تا از مسیر عبور تاسیسات مختلف شهری مانند تاسیسات آب، برق، تلفن و گاز مطلع باشد تا بهترین تصمیم را با کمترین هزینه بگیرد که این موضوع برای سایر دستگاه های اجرایی استان نیز صادق است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: همچنین با برخورداری از اطلاعات توصیفی لازم ، زمانی که با موضوعاتی اقتصادی و اجتماعی یا با بحرانی مانند کرونا مواجه می شویم می توانیم با استفاده از این اطلاعات، در کمترین زمان ممکن ضمن اطلاع رسانی مناسب، بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم و جلوی بسیاری از مشکلات را بگیریم یا از شدت آنها بکاهیم.
وی تاکید کرد: این موضوع می تواند در بحث های حمل و نقل و ترافیک نیز در حوزه های شهری و برون شهری موثر باشد.
صادقیان در پایان تاکید کرد: بر همین اساس، این گروه کاری در استان شکل گرفت و اولین جلسه آن نیز برگزار شد که امیدوارم با کمک دستگاه های اجرایی و بخشهای خدمات رسان، موفقیت خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..