امام جمعه یزد:

توکل به خدا و حفظ استقلال رمز عبور از کرونا/همدلی‌ها تداوم یابد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: وقایعی که در دنیا به دنبال شیوع کرونا اتفاق افتاد، نشان داد که راه عبور از سختی‌ها و بیماری‌ها، توکل به خدا و حفظ استقلال است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه نماز عید سعید فطر که در امامزاده سید جعفر (ع) یزد برگزار شد، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به قانون عمل کرده‌ایم و همه تلاش کنیم دستور خدا را در طول سال اجرا کنیم.

 
وی با اشاره به موضوع کرونا و شیوع آن بیان کرد: کرونا بسیاری از مسائل را نه تنها در کشور ما بلکه در جهان به هم ریخت و سبک زندگی را عوض کرد که بسیاری از این اتفاقات و تغییرات خوب بود و باید حفظ شود.
 
ناصری ادامه داد: انجام کارهای خیر، ملاطفت داشتن با یکدیگر، جمع شدن اعضای خانواده دور هم، ایثار، همدلی و … مواردی است که باید حفظ شود.
 
امام جمعه یزد عنوان کرد: مردم امید به آینده داشته باشند و بدانند که امید به آینده همه مشکلات را حل می‌کند و ایمان داشته باشید که خدا بندگان خود را فراموش نمی‌کند و مشکلات حل خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه کسب و کارها تحت تأثیر قرار گرفته و بسیاری از کسبه و مردم در سایر مشاغل با مشکل مواجه شده‌اند، افزود: مردم نا امید نشوند و به فعالیت خود ادامه دهند.
 
ناصری عنوان کرد: از شرقی‌ها و غربی‌ها نترسید، بدانید که آنها به درد خودشان هم نخوردند چه برسد به ما و هیچکدام به داد یکدیگر نرسیدند بلکه از یکدیگر دزدی کردند.
 
وی ادامه داد: در کنار کرونا فهمیدیم آنچه که مهم و مؤثر بوده، دین و اعتقاد به خدا و مواسات و سیره اهل بیت (ع) بوده است.
 
ناصری افزود: دشمنان ما گمان کردند حال که کرونا آمده، می‌توانند ایران را تحت فشار قرار دهند اما دیدیم که خداوند متعال با روحیه و مقاومتی که داشتیم، به ملت ما کمک کرد و در مقابل تحریم‌ها ایستادیم و همه توانمندی‌ها را به میدان آوردیم.
 
وی تاکید کرد: ما در دنیا سرفراز شدیم به خاطر اینکه هم درست عمل کردیم و هم مردم مانند سایر کشورهای دنیا از جمله آمریکا در تنگنا و سختی چندانی قرار نگرفتند.
 
ناصری خاطرنشان کرد: ما در همین کرونا ماهواره نظامی به آسمان فرستادیم و این نشان از توانایی و ظرفیت کشور ما دارد و امیدواریم خداوند متعال به همه خدمتگزاران توانایی بدهد تا در طول سال خدمت به مردم تداوم یابد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..