پارک‌های سطح شهر در آستانه خصوصی شدن

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: واگذاری پارک‌های سطح شهر به بخش خصوصی در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزسپنتا نیکنام اظهار داشت: استفاده از توانایی شهروندان در طراحی و مدیریت فضای سبز شهری گامی مهم در بهبود کیفی آن هاست و این شورا تلاش دارد با واگذاری پارک‌ها به بخش خصوصی خدمات بهتری در پارک‌ها به شهروندان ارائه شود.

وی افزود: ارائه امتیاز به سرمایه گذاران برای اجرای کار‌های فرهنگی و آموزشی در فضای پارک‌های شهر اقدامی مفید برای ورود بخش خصوصی به توسعه فضای سبز و حراست از پارک‌ها است.
نیکنام ادامه داد: مجهز کردن پارک‌ها به وسایل و امکانات رفاهی و ورزشی اجرای مبلمان شهری و توسعه فضای سبز به ویژه در مناطق حاشیه شهر و محلات بافت فرسوده از اولویت‌های کاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال گذشته بوده است.
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر گفت: مقرر شده است سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد آئین نامه واگذاری پارک‌ها به بخش خصوصی را تهیه و به شورای شهر تحویل دهد.
وی تأکید کرد که در صورت تصویب نهایی این طرح در شهرداری، پارک غدیر به صورت پایلوت یکساله به بخش خصوصی واگذار شود.
نیکنام خاطرنشان ساخت: با توجه به این که نگهداری و ارئه خدمات در پارک‌های سطح شهر هزینه سنگینی به دنبال دارد واگذاری بعضی از پارک‌ها برای کاهش هزینه‌های شهرداری و همچنین ارتقای خدمات به شهروندان گزینه مناسبی برای بهبود کیفی آن هاست.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..