انتشار پژوهش‌های کرونایی دانشگاه یزد در قالب «ترجمان دانش»

رییس مرکز مطالعات رفاه اجتماعی دانشگاه یزد از انتشار نتیجه تحقیقات پژوهشی این مرکز در خصوص شیوع کرونا و در قالب ترجمان دانش خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«احمد کلاته‌ساداتی» با اشاره به اهمیت افزایش سرعت دسترسی به یافته‌های پژوهشی، اظهار کرد: پیش از این یافته‌های پژوهشی با انتشار در نشریات و  مجلات مصوب یا ارائه در کنفرانس‌ها به اشتراک گذاشته می‌شد ولی هم اکنون روش جدید برای به اشتراک‌گذاری و استفاده از نتایج تحقیقات تحت عنوان ترجمان دانش، انتقال و مبادله دانش در نظر گرفته شده است.

 
وی افزود: ترجمان دانش فرآیند به کارگیری صحیح دانش است که با ایجاد ارتباط میان پژوهشگران و مصرف کنندگان پژوهش‌ها به ارائه محصولات و خدمات موثرتر و تقویت نظام پژوهشی منجر می‌شود.
 
رییس مرکز مطالعات رفاه اجتماعی دانشگاه یزد، گفت: این موضوع در همه‌گیری کویید ۱۹ اهمیتی جدی پیدا کرد، تا جایی که مجلات معتبر برای انتقال یافته‌های پژوهشی، مقالات را در قالب PrePrint  و به صورت برخط در اختیار محققان و سیاستگذاران قرار می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: نگاه جامعه شناختی، به همه گیری کرونا ویروس، برررسی اثر ارتباط خطر بر مشارکت مردم در انجام رفتارهای توصیه شده  پیشگیرانه، تجارب پرستاران به دنبال پاندمی کووید- ۱۹ در ایران، مطالعه کیفی نگرانی‌های رایج به دنبال شیوع کووید-۱۹و انتظارات رایج شهروندان از حاکمیت در این شرایط  و نیز ارزیابی عوامل موثر بر شایعات در همه گیری کویید ۱۹ ، از جمله محورهای این پژوهش است.
 
به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، کلاته‌ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: نگرش عمومی به منابع شکل گیری شایعه در مورد همه گیری کرونا، ارزیابی فرسودگی شغلی پرستاران و عوامل مرتبط در دوره شیوع کرونا و مطالعه کیفی درک و تفسیر پرستاران مبتلا به کرونا ویروس از دیگر محورهای این فعالیت پژوهشی بوده که امیدواریم موجب انتقال نتایج به محققان و سیاستگذاران گردد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..