معاون فرماندار مهریز:

تعطیلی کتابخانه‌ها نباید موجب خلل در رسالت آنها شود

معاون فرماندار مهریز با بیان این که تعطیلی کتابخانه‌های عمومی نباید موجب خلل در نقش و رسالت این محیط فرهنگی شود، تعطیلات و اوقات فراغت ناخواسته از بیماری کرونا را فرصت خوبی برای سوق دادن مردم به سمت مطالعه دانست.

به گزارش یزدی نیوز«محمد جواد برزگر» در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در سال جاری که به منظور تبیین برنامه های دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد، تعطیلات و اوقات فراغت ناخواسته از بیماری کرونا را فرصت خوبی برای مطالعه اقشار مختلف مردم ذکر کرد و گفت: مطالعه کتاب می‌تواند تاثیر مثبت در نگرش و باور افراد ایجاد کند و جامعه‌ای شاد و با روحیه بالا بوجود آورد.

 
وی بیان کرد: تعطیلی کتابخانه‌های عمومی نباید موجب خلل در نقش و رسالت این محیط فرهنگی شود و ایجاد گروه و کانال در شبکه‌های مجازی توسط کتابخانه‌ها را با اهمیت دانست و گفت: ارائه برنامه‌های فرهنگی و برطرف کردن نیازهای آموزشی مخاطبان در این شبکه های اجتماعی از وظایف کتابخانه های عمومی است.  
 
برزگر در ادامه نحوه اطلاع رسانی و برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را خواستار شد و گفت: با توجه به تعطیلی کتابخانه ها و برگزاری این مسابقه به صورت مجازی از همه دستگاه های مرتبط و اعضاء انجمن می‌خواهیم تا در برگزاری این مسابقه بزرگ مشارکت داشته باشند.
 
«سعید قریشی رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز نیز در این نشست گزارش کاملی از فعالیت های کتابخانه های عمومی مهریز در شبکه های اجتماعی ارائه کرد و گفت: از اسفندماه سال گذشته و با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز ارائه خدمات فیزیکی به اعضاء را تعطیل و فعالیت های فرهنگی و آموزشی را در بستر فضای مجازی ادامه داده‌اند.
 
وی در ادامه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مناسب برای آشنایی مرم با سیره و زندگی اهل بیت علیه السلام به ویژه زندگی امام رضا(ع) دانست و گفت: این مسابقه در سه بخش کودک، نوجوان، بزرگسال و دو قالب فردی و خانوادگی با موضوع حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و امام هادی(ع) برای علاقه مندان در سایت جشنواره به نشانی www.samakpl.ir به صورت الکترونیک فراهم شده است.  
 
قریشی در پایان از حضور و همراهی صمیمانه معاون فرماندار و دیگر اعضاء انجمن قدردانی کرد.
 
در ادامه اولین نشست انجمن کتابخانه های عمومی مهریز، هریک از اعضای حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادهای خود را در  خصوص دهمین جشنواره کتابخوان رضوی و دیگر مباحث مطرح کردند.
 
برنامه ریزی و اطلاع رسانی مناسب در راستای افزایش مشارکت مردم شهرستان در جشنواره کتاب خوان رضوی با همکاری دستگاه های عضو انجمن کتابخانه های شهرستان، استفاده از پتانسیل فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور دعوت و مشارکت در این جشنواره فرهنگی، ارائه ایده جهت بومی سازی فعالیت های فرهنگی کتابخانه ها متناسب با ارزش ها و خرده فرهنگ های محلی شهرستان توسط ارگان ها و فعالان فرهنگی شهرستان، اجرای اقدامات متنوع و خلاقانه همچون قصه گویی، مشاوره و معرفی کتاب، شعرخوانی توسط کتابخانه های عمومی شهرستان با استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا، هماهنگی با اداره آموزش و پرورش شهرستان در خصوص ایجاد گروه جشنواره کتابخوانی رضوی توسط مدارس و تبلیغ و معرفی کتاب های این جشنواره به دانش آموزان از مهم‍ترین مصوبات این جلسه بود.
 
 به نقل از روابط عمومی ادره کتابخانه‌های عمومی مهریز، در حاشیه جلسه انجمن، «عباسعلی زارع» عضو انجمن کتابخانه های شهرستان کتاب «سه دقیقه در قیامت» تالیف گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی را معرفی کرد. همچنین «ایمان مطهری نیا» مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری به معرفی کتاب «بر مدار آفتاب: ترسیم زندگی بر مدار حیات رضوی» تالیف محمد حسین پورامینی از منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..