رونمایی از فرآیندهای توسعه خدمات غیرحضوری در نظام مهندسی ساختمان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، اصلاح فرآیندها و تسریع روندها درروند صدور پروانه را اقدامی ضروری جهت استقبال مردم از ساخت و سازهای قانونی و جلب اعتماد آنان برای دریافت خدمات مهندسی دانست.

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در مراسم «رونمایی از فرآیندهای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد» که با حضور «اکرم فداکار» معاون توسعه مدیریت ومنابع استاندار، «رضا یادگاری» مدیر کل راه وشهرسازی استان، «جمال الدین عزیزی» شهردار یزد، «محمدرضا عارفی» مدیرکل دفتر فنی استانداری و اعضای هیئت مدیره این سازمان برگزار شد، بر لزوم شفاف‌‍سازی، تسریع و تغییر در نحوه ارتباطات و همچنین تلاش و توانایی های سازمان در این خصوص تأکید کرد و افزود: راه اندازی سامانه‌های دیجیتال و استفاده صحیح از آن می تواند موجب افزایش پیوند و اعتماد مردم به سازمان نظام مهندسی ساختمان شود.

 
وی با اشاره به نقش سازنده مردم در اصلاح روندهای ساخت و ساز، تصریح کرد:  باید سعی شود با تکمیل روند ایجاد شده در سازمان نظام مهندسی برای همراه کردن مردم در امر ساخت و ساز نظیر راه اندازی سامانه «همیار سنم» و همچنین در نظر گرفتن مشوق‌های مالی، زمینه‌های لازم را برای دخیل کردن هرچه بیشتر آنان در روند ساخت و ساز فراهم کرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این مراسم به قابلیت استفاده از نوآوری در قالب سامانه‌های دیجیتال برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های پنهان، اشاره و بر لزوم گسترش شفاف سازی و تبادل اطلاعات سازمانی با جامعه در راستای اصلاح فرآیندها تأکید کرد.
 
وی ادامه داد: زمانی می توان شاهد استقبال مردم از سازمان و خدمات آن بود که در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز آنان پاسخ داده شود.
 
صادقیان در انتهای سخنان خود از تلاش‌های رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تشکر کرد و افزود: این سازمان در طی یک سال گذشته به خوبی توانسته پاسخگوی اعتماد ما بوده و اقداماتی که در کمیته تخلفات ساختمانی، با محوریت سازمان نظام مهندسی صورت گرفت، توانسته تا حد زیادی تخلفات را کاهش و آمار ساخت و سازهای دارای پروانه را افزایش دهد.
 
مردم و مهندسین؛ مخاطبین سامانه های دیجیتال و توسعه خدمات غیرحضوری سازمان
 
«مهدی سالاری» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این مراسم با بیان این که چرخه ساخت و ساز در یزد با عیوب زیادی همراه است و ما شاهد حجم بالایی از ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم ، به تلاش های سازمان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این سازمان توانسته با پشتیبانی معاونت امور عمرانی استاندار و همراهی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری یزد، موانع اصلی را شناسایی و درخصوص آن ها تصمیم گیری کند.
 
وی شرط اساسی استقبال مردم از فرآیند قانونی ساخت و ساز را اهتمام هر یک از این دستگاه ها به انجام صحیح تکالیف و وظایف محوله دانست و تصریح کرد: این امر جز با شفاف سازی و پاسخگویی صحیح و بموقع، امکانپذیر نخواهد بود.
 
 به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، سالاری به سرمایه گذاری‌های قابل توجه سازمان در زمینه سامانه های دیجیتال و توسعه خدمات غیرحضوری به خصوص در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: برخی از این خدمات برای مهندسین و اعضای سازمان و برخی دیگر برای مردم طراحی و ارائه می شود تا ضمن کاهش ترددهای غیرضروری، هزینه ها کاهش و سرعت ارائه خدمات افزایش یابد.
 
وی افزود: این اقدامات و سامانه های دیجیتال در برخی از بخش ها عملیاتی شده و خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می گردد و امیدواریم ، بخش های دیگر آن نیز از امروز عملیاتی شود و بتوانیم خدمات ارزنده ای را با کمترین هزینه و سرعتی بالاتر به مهندسین و مردم ارائه دهیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..