آیت الله اعرافی:

وزارت ارتباطات باید زیرساخت شبکه ملی و فضای مجازی را تقویت کند

امام جمعه میبد ، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: فضای مجازی تجربه جدیدی در آموزش و پرورش بود.

به گزارش یزدی نیوزمدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر لزوم کاهش مراجعات حضوری در ادارات، دولت الکترونیک و شهر هوشمند را یکی از اولویت‌های سال ۹۹ خواند و اظهار داشت: همه ادارات باید به سمت فعالیت‌های دیجیتال، الکترونیک و مجازی حرکت کنند.وزارت ارتباطات باید زیرساخت شبکه ملی و توسعه فضای مجازی را تقویت کند

آیت الله اعرافی افزود: از تمام حوزه‌های قضایی، امنیتی و اداری به ویژه آموزش و پرورش و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها انتظار می‌رود ، فراتر از چیزی که در کشور وجود دارد در اشاعه این حرکت شتاب کنند و زمینه پیشرفت‌های علمی، اخلاقی و معنوی را به وجود بیاورند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در میبد اظهار داشت: با وجود احداث بیش از ۵۰ آموزشگاه در سطح شهرستان میبد در سال گذشته، اما این شهرستان همچنان به ۱۰۰ فضای آموزشی جدید و نوسازی نیازدارد.
وی ادامه داد: همه نقاط شهر به مدرسه نیاز دارد و باید فضای مجازی در مناطق روستایی و در حال توسعه و شهرک‌ها مورد توجه و پیش بینی قرار گیرد.
وی درباره کمبود‌های آموزش و پرورش در حوزه مشاوره‌های تحصیلی و اخلاقی گفت: باید دوره‌هایی گذاشته شود تا برای معلمان و مدیران در حوزه مشورت و مشاوره ، دانش افزایی شود و بخشی از نیاز‌های آموزش و پرورش در این حوزه به دست آن‌ها رفع شود.
آیت الله اعرافی افزود: در حوزه علمیه نیز تلاش کرده‌ایم تا جمعی از خواهران و برادران در محور مشاوره تحصیلی آموزش ببینند و مخصوصاً در حوزه خواهران در سطح ۴ ، از سال آینده رشته مشاوره فعال می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور ، از همه تلاشگران در دوران کرونا به ویژه کادر درمان و بهداشت و صنعتگران و قشر‌های مختلف مردم تقدیر و تشکر کرد.
مدیرکل نوسازی اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه از میبد به عنوان شهرستان خیری و پیشگام در ساخت مدرسه یاد و بر لزوم تکمیل طرحهای نیمه تمام تأکید کرد.
ذاکر افزود: ۲۰ طرح ازسال ۹۸ در شهرستان میبد در حال احداث است که امسال هم توافق نامه احداث ۶ طرح جدید خیری را در دست داریم.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..