مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مطرح کرد:

غربالگری ۵۷۰ هزار نفر در ایام کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا ۵۷۰ هزار نفر از مردم استان در ایستگاه‌های این جمعیت مورد غربالگری قرار گرفتند و افراد مشکوک مبتلا به ویروس به مراکز درمانی معرفی شدند.

به گزارش یزدی نیوز"محسن ‌حرازی زاده" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ‌ماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر در ایام ‌کرونا اظهار کرد: بر اساس وظیفه ذاتی ‌ای که داشتیم در اولین فرصت نسبت به برپایی چادرها و ایستگاه های تب‌سنجی اقدام شد.

وی ادامه داد:‌ در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا ۵۷۰ هزار نفر از مردم استان در ایستگاه های جمعیت هلال احمر استان مورد غربالگری قرار گرفتند و افراد مشکوک مبتلا به این بیماری به مراکز درمانی معرفی شدند.
حرازی زاده افزود: هر چند شاهد حوادث تلخی در این ایام بود‌یم و بسیاری از هموطنان و همشهریان ما جان خود را از دست دادند اما در حوزه فعالیت‌های داوطلبانه و کمک‌های مردمی اقدامات کم‌نظیری انجام شد که شایسته تقدیر است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: این جمعیت یک نهاد امدادی و به نوعی خیریه است و مردم وقتی نام هلال احمر‌ را می‌شوند آرامش خاصی به دست می‌آورند.
وی با بیان اینکه اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار و ۱۰۰ نفر هستند، گفت: از این تعداد ۵۵ درصد داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند.
‌حرازی زاده ادامه داد: مردم استان در صورت نیاز به کمک های امدادی فوری می تواننند با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند و درخواست خود را اعلام کنند تا تیم‌های امدادی هلال احمر به محل اعزام شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در پایان خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب داوطلبان این جمعیت‌، اکنون فعالیت هلال احمر به دغدغه عمومی مدیران تبدیل شده است و مدیریت ارشد استان ‌خواستار ترویج بیشتر فعالیت های داوطلبانه هستند.
 
 ★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..