سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان مطرح کرد:

نظارت جدی بر فعالیت اصناف استان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ فعالیت ۷۰۰ سازمان مردم نهاد در استان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کر‌ونا استان از نظارت جدی بر فعالیت اصناف، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام بروز و شیوع ویروس کرونا خبرداد.

به گزارش یزدی نیوز"‌فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان روز شنبه ٢٠ اردیبهشت ماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش تصمیمات ٢١ جلسه ‌تشکیل شده ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: استان یزد اولین استان های کشور بود که جلسات خود را در این ستاد تشکیل داد.

وی ادامه داد: قبل از همه استانها در یزد اقدام به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مراکز تجمعی و اصناف صورت گرفت ‌و علی‌رغم اینکه شاهد شیوع بیماری کرونا در استان بودیم اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی در این رابطه انجام شد.
خامسی افزود: در حال حاضر نیز بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مساجد استان بستگی به اعلام وضعیت پاک و سفید دارد که این به تصمیم گیری ستاد ملی کرونا باز می گردد و تا این لحظه نامه و گزارش رسمی در خصوص وضعیت استان به دست ما نرسیده است.
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان خاطرنشان کرد: نظارت جدی بر فعالیت اصناف، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا تداوم دارد.
وی ادامه داد: در سطح شهر یزد نیز بیش از ۴۰ گروه وظیفه گشت و کنترل ا‌صناف را با جدیت برعهده دارند که در این رابطه تعدادی از واحدهای متخلف نیز پلمب شده است.
خامسی اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند در استان یزد شاهد کاهش ترددها و رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم بودیم و جامعه در حال حاضر آ‌گاهی خوبی در رابطه با راههای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به دست آورده است اما همچنان باید هوشیار باشیم و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در استان یزد چهار ارگان و نهاد استانداری، نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی مجوز تشکل های غیر دولتی و سمن ها را ارائه می دهند و درحال حاضر نزدیک به ۷۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند.
خامسی افزود: یکی از مسائل ما وسعت و گستردگی فعالیت‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است اما ما در این حوزه دستگاه نظارتی و ستادی هستیم و امیدواریم همان‌طور که در شعار موضوعات فرهنگی و اجتماعی اولویت های تصمیم گیری مسئولان کشوری ‌است در عمل نیز چنین باشد و مباحث فرهنگی و اجتماعی‌ و اعتبار آن پس از موضوعات عمرانی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی قرار نگیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بیش از ‌شش میلیارد تومان اعتبار ویژه مناطق حاشیه نشین و رفع آسیب های اجتماعی این مناطق توسط استان جذب شد که در اختیار سازمان‌ها، تشکل‌ها و دستگاه‌های مرتبط قرار داده و در این حوزه هزینه شد.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..