تبلیغ کالاهای قاچاق در یزد ممنوع است

no-thumbs

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اداره کل ارشاد در استان به هیچ عنوان نسبت به تبلیغ کالاهای قاچاق و بدونه اصالت اقدام نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد مصدق در کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با اشاره به اینکه کپی‌رایت هم نوعی از قاچاق محسوب می‌شود، اظهار داشت: مبارزه و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان عزم جدی همه دستگاه‌ها و متوالیان استان را نیاز دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) استان یزد گفت: بحث کالای قاچاق در حوزه غذا و دارو بسیار مهم و جدی است زیرا با جان انسان‌های جامعه سرو کار دارد.

مصدق با تاکید بر این مطلب که وجود واسطه‌های غیر قانونی از جمله راه‌های ترویج و توسعه قاچاق در کشور و استان است،  عدم آگاهی مردمی از آسیب‌های کالاهای قاچاق را از دیگر عوامل موثر در ورود و استفاده جامعه از انواع کالاهای قاچاق به ویژه در حوزه دارو دانست.

تبلیغ کالاهای قاچاق در یزد ممنوع است

حسن مفیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این جلسه اظهار داشت: اداره کل ارشاد در استان به هیچ عنوان نسبت به تبلیغ کالاهای قاچاق و بدونه اصالت اقدام نمی‌کند.

وی عنوان کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ها به ویژه جوانان جامعه به‌وسیله درج پیام در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در جلوگیری از استفاده کالای قاچاق مفید باشد.

وی با اشاره به منفعت‌طلبی فراوان در برخی از اشخاص به عنوان ورود کالای قاچاق به استان گفت: اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌ها و مطبوعات در مورد آسیب‌های استفاده از کالای قاچاق  از دیگر راه‌حل‌های آگاه‌سازی عمومی است.

بخش نظردهی بسته شده است..