فرماندار میبد:

میبد از بی‌حاشیه‌ترین شهرستان‌ها در خدمات‌‎رسانی به بیماران کرونایی بود

فرماندار میبد، این شهرستان را از بی‌حاشیه‌ترین شهرستان‌های استان و حتی کشور در امر کمک‌رسانی و خدمات‌دهی به بیماران کرونایی نام برد.

به گزارش یزدی نیوز«حسین فلاح» در مراسم تقدیر و تشکر از  عوامل و مدافعان سلامت شهرستان میبد که در محل نقاهتگاه صالحین این شهر برگزار شد، گفت: ایثار و از خودگذشتگی در طول تاریخ همواره نصیب  مردان و زنانی می‌شود که با خداوند خالصانه عهد و پیمان بسته و قدم در راه جهاد گذاشته‌اند.

 
وی افزود: بار دیگر یاد و خاطره جنگ و دوران دفاع مقدس برای همگان به گونه‌ای تداعی شد که آن دوران و از خودگذشتگی‌ها‌ی نسل دیروز را یاد نبریم و بار دیگر ایثار و فداکاری را از نزدیک لمس کنیم.
 
فلاح با بیان این که شرایط سختی را تجربه کردیم، بیان کرد: ورود ویروس منحوس کرونا به شهر و دیارمان شرایط تصمیم‌گیری را سخت‌تر کرد اما با یاری خداوند و دلاوری مدافعان سلامت و با کمک روحانیون، هلال احمر، بسیج و سپاه، شهرداری، رسانه‌ها، اصناف و خیرین به خوبی این بحران مدیریت شد و نشان دادیم حس همدلی، ایثار و فداکاری هنوز در رگ‌های این مردم زنده است و در اوج تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بار دیگر یک صدا در کنار یکدیگر  هم فکر و هم‌نظر هستند.
 
فرماندار میبد اظهار کرد: به جرات می‌توان میبد را یکی از بی‌حاشیه‌ترین شهرستان‌های استان و حتی کشور در امر کمک‌رسانی و خدمات‌دهی به بیماران نام برد به طوری که از مبارزه با این ویروس تا  تدفین قربانیان این ویروس با همکاری روحانیون و بهره‌گیری از بیانات امام جمعه شهرستان میبد به خوبی مدیریت شد.
 
وی تصریح کرد: این شرایط یک رزمایش تاکتیکی بود که همه مردم را در کنار یکدیگر قرار داد و بیانگر این موضوع شد که جدای از فکر و اندیشه، همگی تنها به یک آرمان وصل هستیم و در سال جهش تولید برای  حفظ کشورمان از وابستگی به بیگانگان و در جهت عمران و آبادانی سرزمین‌مان همچنان همراه و همدل خواهیم بود.
 
«ذبیح‌الله برجسته» مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد نیز در این برنامه ضمن تقدیر از عوامل و مجریان و مدافعان سلامت شهرستان، گفت: نقاهتگاه شهرستان میبد از بیستم فرودین ماه کلید خورد ودر ۱۵ اردیبهشت ماه با ترخیص آخرین بیمار کرونایی، در حال حاضر به کار خود پایان داده است.
 
وی با اشاره به پذیرش بیماران دو شهرستان میبد و اردکان در نقاهتگاه میبد، افزود: از اول اردیبهشت ماه سال جاری تا  ۱۵اردیبهشت ماه بیماران میبد و اردکان مشترکاً در نقاهتگاه میبد دوران نقاهت را گذراندند که با تفاهم‌نامه مشترک دو شهرستان همجوار، از ۱۶ اردیبهشت ماه بیماران نیازمند در نقاهتگاه شهرستان اردکان پذیرش می‌شوند.
 
برجسته ضمن دعوت مردم به رعایت نکات بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای غلبه حداکثری بر این بیماری، ابراز کرد: در صورت نیاز مجدد به فعالیت نقاهتگاه میبد، این مرکز همچون قبل مجدداً فعال خواهد شد.
 
وی با اشاره به پذیرش ۱۲۵ بیمار در نقاهتگاه میبد در مدت فعالیت آن، بیان کرد: در بین بیماران پذیرش شده در نقاهتگاه میبد افراد بالای ۸۰ و حتی ۹۰سال وجود داشتند که به معنای واقعی کرونا را شکست دادند و از این موضوع بسیار خرسندیم.
 
مدیر بیمارستان میبد اعضای داوطلب در امر کمک رسانی به بیماران کرونایی در شهرستان را ۱۰۰ نفر خواند و گفت: این افراد در قالب پزشک، پرستار، نیروهای خدمات، تاسیسات و انتظامات، همراه و همدوش با سایر عوامل، کار کمک رسانی را انجام دادند.
 
برجسته تصریح کرد: خوشبختانه آمار تلفات و قربانیان ویروس کرونا در شهرستان میبد نسبت به دیگر شهرستان‌ها پایین و آمار بهبود یافتگان بسیار بالا بود که این موفقیت را مدیون  همراهی مسئولان، خیرین، اصناف و کسبه و مردم هستیم که با صبر و مقاومت یاریگر ما را در این شرایط بودند.
 
سخنرانی دکتر «سید جلیل میرمحمدی» منتخب مردم شهرستان میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و «مصطفی بهشتی» فرمانده سپاه میبد و همچنین تقدیر از جهادگران  عرصه سلامت و یاری‌کنندگان مبارزه با کرونا  از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..