زهکشی ۱۰۰۰ هکتار اراضی قطب کشاورزی یزد بدون تخصیص اعتبار

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان یزد از زهکشی بیش از یک هزار هکتار از اراضی شهرستان خاتم از مهمترین قطب‌های کشاورزی این استان از سال ۹۰ تاکنون بدون اختصاص هیچ اعتباری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«عباس بشارتی» ضمن بازدید از طرح بزرگ یک هزار هکتاری تجهیز و نوسازی اراضی شهرستان خاتم، گفت: مطالعات این طرح از سال ۱۳۸۵ شروع و عملیات اجرایی آن از سال ۹۰ آغاز و تاکنون ادامه دارد.

 
وی با بیان این که وسعت اراضی محدوده طرح یک هزار هکتار است که تعداد هشت حلقه چاه را در بر می‌گیرد و تحت کشت پسته قرار دارند، گفت: هدف از زهکشی اراضی تنور لاهور خاتم، ایجاد شرایط مناسب ساختمان و کنترل املاح خاک و همچنین پایین انداختن سطح آب زیرزمینی است.
 
این مسئول اظهار کرد: با عنایت به کیفیت زه آب خروجی، ضرورت مطالعه و بهره‌برداری از زه آب موجود در جهت کشت گیاهان شور زیست به منظور حفظ و پایداری منابع آب و خاک، مد نظر مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی است که همکاری اداراتی چون استانداری و شرکت آب منطقه ای را می‌طلبد.
 
بشارتی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح، افزود: طرح ساماندهی زهاب‌های کشاورزی منطقه حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون اعتباری به این طرح اختصاص داده نشده است.
 
ه نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، زهکشی اراضی راهکاری است که از دیرباز برای خارج کردن آب و املاح اضافی از بستر و یا عمق خاک به منظور ‌فراهم کردن ‌محیطی مناسب برای رشد ریشه و نیز تسهیل شرایط برای فعالیت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..