امام جمعه یزد:

کرونا سبک زندگی مردم ایران را تغییر داد

امام جمعه یزد گفت: کرونا سبک زندگی مردم را تغییر داد و شاهدیم در مواردی هزینه های هنگفت عروسی‌ یا عزاداری‌های تشریفاتی خرج محرومان می شود که این فرهنگ باید بعد از کرونا نیز ادامه یابد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران آموزش و پرورش یزد با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید مطهری اظهار داشت: ایشان فرصت‌های بسیاری در قم داشت ولی همه را رها کرد و برای دفاع از دین، اسلام و قرآن به تهران آمد.

 
وی با بیان اینکه کمتر کسی همانند شهید مطهری در آثارش چنین تنوع عظیمی را دارد، بیان کرد: ایشان همیشه به دنبال تبیین شائبه‌هایی بود که توسط دشمن مطرح می‌شد و به آنها پاسخ می‌داد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه شهید مطهری زمینه پذیرش انقلاب در بین جوانان را ایجاد کرد، ادامه داد: شهید مطهری در همان زمان که به میدان آمد، اخلاق و زندگی ساده خود را همچنان حفظ کرد و همه اقشار و افراد را به میدان آورد.
 
ناصری با بیان اینکه روحیه دین مداری، ایثار، اطاعت از اهل بیت و ولایت در تمام کارهای شهید مطهری وجود داشت، عنوان کرد: شهید مطهری نمونه بارزی از فردی با توکل به خداوند متعال بود.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه توجه آموزش و پرورش به تربیت دینی باید هر روز بیشتر از قبل باشد، خاطرنشان کرد: امروز غرب به خوبی فهمیده که در چه باتلاقی از فساد فرو رفته و سعی دارد جوانان ایران را هم همانند خود به این باتلاق بکشاند.
 
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در آموزش و پرورش یزد بیان کرد: این اقدامات بسیار خوب است و تعداد دانش آموزان شرکت کننده در آن بسیار امیدوار کننده است.
 
ناصری با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین علی (ع) به فرزند خود می‌فرمایند هر کاری که می‌خواهی شروع کنی با قرآن آغاز کن، گفت: این درس بزرگی برای ماست و باید ما هم فرزندانمان را با قرآن بیشتر انس دهیم، اکنون بسیاری از عرصه‌های زندگی ما نیازمند تحول است و تحول هم باید بر اساس قرآن کریم باشد.
 
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع کرونا و ترک تشریفات مراسم عروسی و عزا افزود: شیوع کرونا به خوبی نشان داد که می‌توان ازدواج کرد ولی هزینه‌های بسیار گزاف نداشت و این هزینه‌ها را برای رفع مشکل نیازمندان هزینه کنیم و یا اینکه به جای هزینه‌ها و تشریفات بالا در مراسم‌های عزا، پول آن را به عنوان خیرات به محرومان بدهیم.
 
وی ادامه داد: باید سعی کنیم این روند را پس از شیوع کرونا هم ادامه دهیم و به جای اینکه هزینه‌های زیادی برای ازدواج انجام دهیم، به دیگران کمک کنیم، می‌توان پول عروسی‌های تشریفاتی را به افرادی داد که به دلیل نداشتن جهیزیه ازدواج نکرده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اکنون در آموزش‌های ما خدمت به والدین و ارتباط و عشق به اعضای خانواده را نداریم ولی کرونا به خوبی به ما نشان داد که می‌توان در کنار اعضای خانواده بود و با عشق زندگی کرد و روند روزانه زندگی را هم ادامه داد.
 
ناصری با بیان اینکه تربیت مناسب دانش آموزان برای معلمان ثواب به دنبال دارد، گفت: هر اقدام خوبی که افراد انجام دهند معلمان به دلیل این تربیت خوب ثواب می‌برند و اگر کار بدی انجام دهند و معلم این فرد تلاشی برای تربیتش نکرده، قطعاً وی هم مقصر است.
 
امام جمعه یزد بر ضرورت توجه بیشتر به دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و افزود: این دانشگاه و دانشجویان آن از اهمیت بسیاری برخوردارند و باید نسبت به تربیت معلمانی مؤمن و با اعتقاد و با اخلاق تلاش کرد چرا که این افراد باید تربیت نسل‌های آینده کشور را برعهده دارند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..